Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 30 januari 2015

Ovän?

Av Ida - 30 januari 2015 12:45

Något jag jobbar med nästan varje dag är den sociala biten. Jag gillar mäniskor och vara ute bland folk. Men ibland träffar man på en person man inte kommer överens med. Det ärhelt normalt och varje mnniska upplever det. Men så finns det dom som inte förstår att man inte passar ihop och gör allt för att det ska funka. Såna bekantskaper är för mig dömda att misslyckas. Jag är inte den som är den, jag ger människor både en och två chanser. (Har dock inte alltad varit så.) Men det är sällan det funkar ändå. Dock fortsätter vissa människor att försöka men misslyckas gång på gång. Det är tur att jag inte träffar personerna så ofta för då hade det bkivit milt sagt dålig stämning. En del har dessutom åsikter och tankesätt som inte stämmer överens med mina. Deta gör att jag blir irriterad dagligen över hur man kan vara så trångsynt och snarstucken. Hur gör man "slut" med en bekantskap utan att skaffa sig en ovän? Kom gärna med tips och taknar!



    

 
 
Sofia

Sofia

30 januari 2015 14:38

Jag förstår hur du menar, jag har varit i den situationen många ggr. Jag har förlorat många vänner för att ja är FÖR ärlig. Jag har en tendens att alltid säga vad jag tycker, och det uppskattas inte alltid. Oftast har relationen i fråga bara dött ut och det ganska skönt. Ibland har jag sagt att det jag tycker om personen och då brukar den dra sig bort av sig själv :P

Japp 5:2 nu med :D

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

30 januari 2015 15:11

Åh, sådana människor har jag svårt för. Förut brukade jag tänka att om jag bara umgås med en person tillräckligt mycket så kommer jag att tycka om hen, men så tänker jag inte längre. Har träffat alldeles för många människor som jag bara inte funkar med. Har tyvärr inget bra tips på hur du gör för att inte skapa osämja er emellan dock.

Kramar

http://pussythoughts.wordpress.com

 
Life of Johanna

Life of Johanna

30 januari 2015 15:26

Sånt är så svårt.... jag har en som kommenterar hos mig, blir irriterad varje gång, men jag svarar ändå. och så håller det på. *S*

Det är svårt, men man är olika så är det bara, och alla passar inte ihop. Och så måste det få vara., och man skall kunna sluta utan bli ovänner.

http://lifeofjohanna.se

 
Denise

Denise

30 januari 2015 19:00

Att göra slut med en vän är så sjukt jobbigt. Jag tror inte att det finns något bra sätt att göra det på om man inte är överens om situationen. :/

http://flingans.nu

 
Patricia

Patricia

31 januari 2015 09:27

Jag vet inte exakt vart bussens exakta startplats var. Jag vet att det var med personer från Stenungsund bland annat, men den kanske till och med gick från Strömstad.


Usch, ja känner igen den där situationen, dock har jag inga tips eller råd att ge:(

http://patriciac.blogg.se

 
Lisa

Lisa" title="http://lilagardiner.bloggplatsen.se]Lisa[/url]" target="_blank">lilagardiner.bloggplatsen.se]Lisa[/url]

31 januari 2015 16:37

Detta är alltid en svår situation. Det minsta man vill bli är att vara ovän med någon. Ibland är det bra att förklara situationen för personen i sig, andra gånger så orkar man inte å stänger av för att gå vidare.
Man tar in personer i sin bekantskap med ambition så de kan göra någon nytta. Inte skada.
Hoppas det löser sig!

Kram

http://www lilagardiner.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

1 februari 2015 13:19

Oj det där är SÅ svårt ... jag vet nog inte riktigt heller hur man gör, jag brukar nog mest undvika personerna mer och mer och försöker få vänskapen rinna ut i sanden.
Vad duktig du är med socker utmaningen, jag ska skriva om min också, bröt ju den i helgen faktiskt då jag åt finchoklad :) och nästa helg blir det tårta, men det känns helt okej faktiskt. Hade inga planer att sluta helt, men har börjat hitta balansen :) Tack för inspirationen fina du ! Kram

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards