Lilla Pys

Alla inlägg under april 2014

Av Ida - 20 april 2014 11:15

Pyntade lite på trappen inför påsk. Visst blev det fint? Dock har påskliljorna slått ut så nu blommar de för fullt. Behövdes väl en dag med sol för dem att vakna till liv. Är dock inte så förtjust i påskliljor, men tillsammans med penseerna gör de sig bra. De är ju torts allt påskliljor! Vilken vårblomma är er favorit? Min är nog vitsippa. Fast jag längtar tills liljekonvaljen kommer upp!



 

Av Ida - 19 april 2014 21:39

Visst är doften av sol underbar? Ja ni vet den där doften som kommer fram när man duschar efter en dag ute i solen? Bara älskar den! Nu sitter jag i soffan med rosiga kinder och en värme på resten av kroppen efter lite solande idag. Det har verkligen varit jättehärligt idag. Vi har umgåtts hela dagen. Tog dessutom en längre joggingtur förut. Det gick inte riktigt lika bra som jag tänkt. Har ätit för mycket onyttigt i helgen. Har faktiskt stoppat i mig en hel del godis också. Brukar inte äta godis i vanliga fall, men under jul och påsk gör jag det ibland. 5 km gick till slut, men med några mircopauser mellan varven. Sprang som vanligt på elljusspåret. Det korta varvet är på 1,25 km. En ganska allsidig slinga med raksträcka, kurvor, backar och lite terräng. Körde varannat varv på spåret. Efter ett varv, 1,25 km, så tog jag en liten kort paus. Sen på't igen. Sista varvet trodde jag att jag skulle kräkas....hade tyvärr ätit lite för mycket en för kort stund inna. Note to self: gör inte om det! Dessutom hade jag fått en aningen irriterande skoskav! Men jag bestämde att jag banne mig skulle springa 5 km. Dessutom hade jag lovat min "lillebror" att springa åt honom. Tyckte gott han kunde köra 1,25 han också. Efter joggingturen blev det en härlig och välförtjänt dusch medan killarna grillade. Det var gott! Nu blir det filmkväll innan sängdags. Hoppas skoskavet är över tills imorn, för då kanske jag prövar att springa igen!



Okej, det står walk men jag sprang faktiskt! :D

Av Ida - 18 april 2014 10:30

 

Av Ida - 17 april 2014 23:37

När man känner sig lite hungrig då man inte har något ätbart hemma och affären är stängd kan man alltid lösa det på nått sätt. Igår var jag sugen på lite bröd men våra brödpåsar ekade tomma. Då snubblade jag över ett snabbt och enkelt recept. Ni bara måste testa, för det var både enkelt och gott!



 


Tunnbröd i stekpanna.  

En sats på 8 bröd
Ca 5dl vetemjöl
2,5 dl vatten
1tsk bakpulver
1tsk salt


Rör ihop torrvaror. Blanda i vatten. Knåda till en smidig deg som inte kladdar. Tillsätt mjöl vid behov.

Dela degen på 8. Forma runda bollar och kavla 2-3mm tunna rundlar. Kavla sen med en kruskavel (går lika bra med en vanlig och sedan nagga med gaffel). Värm en torr stekpanna. Grädda varje bröd ca 1-2 minuter per sida. Låt svalna lite inlindade i duk. Bör ätas något ljumna med smör (eller vad man nu gillar)!



Av Ida - 15 april 2014 21:40

Kvällens träningspass gick bra, trots att det märktes att jag var sjuk förra veckan. Efter få missar så var jag tillbaka på banan igen. När jag kom dit var det som att komma in i en dröm. Det kanske låter lite konstigt men vanligtvis brukar hallen var full med pingisspelande barn (endast halva när vi kör passet). De stör väl oss inte så, men eftersom vi spelar hög musik under passet så får ju deras ledare höja rösten vilket i sin tur resulterar i att barnen också gör det. Då blir det lätt lite stimmigt och deltagarna hör inte alltid vad jag säger. Så idag tänkte jag att vi för en gångs skull kunde få hallen för oss själva. Men drömmen varade inte så länge. Det dök upp ett par pingisbarn, men de stojade inte så farligt idag så det var ju ganska mysigt ändå.




   Helt ensam. Vi brukar hålla till i den bortre delen av hallen. Som ni ser i kanten så är det ett svart draperi som vi använder för att dela av hallen med. Inte särskilt ljudisolerande.



Av Ida - 15 april 2014 11:30

 

Av Ida - 14 april 2014 22:48

Efter gårdagens pb så känner jag mig starkare än någonsin. På nått vis så känner jag mig oövervinnerlig. Häftig känsla! Har tränat idag också. Sista måndagsträningen för terminen. Känns trist, men det innebär att jag får ägna mig åt jogging och andra övningar hemma istället. Tisdagsgympan har två gånger kvar för terminen, vilket också känns sorgligt. Men vi får helt enkelt kör järnet nu de sista gångerna och komma tillbaka starkare till hösten. Det lovas ju fint väder till påsk så då ska jag försöka komma ut på lite promenader och joggingturer. Min vän S kommer hit på påskafton så jag får försöka övertyga henne om att följa med ut *elakt skratt*.



Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards