Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

En underbar dag

Av Ida - 9 mars 2014 22:48

Gårdagen var verkligen toppen, bortsett från den försenade lunchen. Det blev shopping, bland annat i New Yorker-butiken. I love it! Hittade två sköna festtoppar och en dunväst (den var på rea för 79 kr!). Sen tog vi svängen förbi MQ där S hittade en supersnygg klänning och en jättesöt kofta. Sen blev det H&M där jag hittade en billig "slit och släng"-klänning. Sen strosade vi i några fler affärer innan vi gick för att äta lunch. Det mest populäraste och bästa stället i stan var väldigt smockfullt så vi drog vidare till ett lite lugnare ställe. Vi tänkte att det skulle gå snabbt, men vi fick som många andra vänta i 30 minuter. Det betydde att vi fick stressa tillbaka till S lägenhet och bara byta det vi shoppat mot väskorna med badkläder innan vi fick bege oss mot spat. Det var en riktigt stor anläggning med gym, gruppsalar, relax, spa och bassäng. Det kändes först lite fånigt att gå runt i den aningen för stora badrocken och de lite för stora badtofflorna. Men det var bara avslappnande att komma in i spat. Först blev det kurbad för mig och ansiktsbehandling för S. Sen fick vi båda massage. Det var himmelskt! Vet inte hur hon som masserade mig gjorde, men hon hittade rätt ställen. Nu känns mina muskler i nacke, axlar, rygg och svank avslappnade. Måste boka massage igen känner jag. Sen blev det relaxen med bubbelpool, bastu och ett dopp i bassängen.


När vi var klara på spat så promenerade vi iväg hem till S igen (mötte en gammal klasskamrat på gatan också, det var ett oväntat med trevligt möte). Där väntade hennes sambo och tre av hans kompisar. Jag och grabbarna spelade filmquiz (som jag givetvis vann) medan S satte en pizzadeg. Efter tävlingen så hjälptes jag, S och F åt att laga pizza. Den blev grymt god med tomater, mozzarella, citron och tomatsås på. Sen toppade vi med ruccola och parmaskinka. Kan rekommenderas! Efter maten styrde jag kosan hemmåt. Det var en väldigt bra dag. Hoppas de blir fler såna! Hann lyssna på den sista delen av Mellon på radion också, så jag vet vem som vann. Helt rätt tycker jag!




      F fixar pizzan!

  

 
 
Vivi

Vivi

10 mars 2014 15:02

Gud så härlig, vad avundsjuk man blir ;P
Hoppas du fått fylla på energireserverna nu ordentligt, det kan ju inte bli bättre med lite shopping, SPA och mys (enligt mig iaf) :)
Kram

http://www.missvivis.se

 
luvcatz

luvcatz

10 mars 2014 21:51

Vilken härlig helg :)

Pizzan ser juh för goood ut :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

 
luvcatz

luvcatz

10 mars 2014 22:02

Citron på pizza :) Måste testas...

http://luvcatz.bloggplatsen.se

 
Emm

Emm

11 mars 2014 08:08

Wow vilken helg du haft! :) riktig rå om dig helg för en tjej. Ha nu en underbar vecka. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards