Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 8 januari 2014

Telefonterror

Av Ida - 8 januari 2014 20:03

Under flera månader har det ringt ett nummer och trakasserat oss. De säger, på bruten engelska att de ringer från Microsoft (ibland säger de att de ringer från Windows). Vi har verkligen försökt med allt. Inte svara, svara, skrika åt dem, vara trevliga och säga att vi inte vill att de ska ringa. Vi har till och med försökt att säga att vi inte har nån dator. I de flesta fall lägger de på luren i örat på en. I andra fall är de otrevliga och kallar en för lögnare. Vi vet, vilket vi sagt åt dem, att de försöker lura oss på pengar. Men vi låter oss inte luras. Men vad jag inte förstår är varför de inte ger sig? Blev så förbannad idag när en otrevlig man (troligtivs från Indien) att jag skakade. Beslöt mig för att anmäla det hela till polisen. Okej de kanske inte kan göra något åt saken, men de behöver i alla fall få veta vad som sker. Tjejen (som för övrtigt var väldigt trevlig) jag talade med på polisen sa att även hon fått ett samtal. Hon kunde ju åtminstone försvara sig med att hon jobbar på polisen, så de hade inte ringt henne mer. Ännu en komisk sak med det hela var att det tog tre (tre!!!!) minuter att komma fram i telefonkön till polisen, men det tog mer än 25 minuter att komma fram till Telia häromdan. Tänk om alla kunde ha samma service som polisen. Kan förresten påpeka att jag inte ringde 112 utan 11414. Antar att det går ännu snabbare på 112 ändå. Hoppas nu att denna telefonterror slutar snart!


 

 
 
Emma

Emma

8 januari 2014 21:15

Men oj då detta låter ju inte bra :( Hoppas de slutar nu då!
Jodå både jul och nyår var helt ok. Julen gillar jag mera, nyåret är ju bara att vänta in ett nytt år, har aldrig gillat nyårsafton faktiskt..

Kram!

http://princessemma.blogg.se

 
luvcatz

luvcatz

8 januari 2014 21:15

men gud vilka idioter, hoppas de slutar. Säg att du e polis ;)

http://www.luvcatz.bloggplatsen.se

 
En plats i solen

En plats i solen

8 januari 2014 22:08

Bra ni anmälde det. Det är så irriterande!

Ja, jag ser film i perioder med, ser helst film tillsammans med någon med så :)

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Angela

Angela

8 januari 2014 23:25

Det har varit jätte mycket sånt där här uppe i Västernorrland. Polisen gick ut och varnade att man inte skulle svara på vissa nr. Men bra att du gjorde anmäla. Du missade väl inte PH ikväll??? :)

http://Angelouslife.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

9 januari 2014 11:08

Låter jättejobbigt, förstår ni blir tokiga :(

http://radhuslivet.blogg.se

 
Vivi

Vivi

9 januari 2014 13:43

Gud så irriterande, men bra att d ringde polisen!
Kan man inte spärra numret på ngt sätt ? Det hade ju varit det bästa...eller om de ringer igen säg att du anmält dem till polisen så kanske det sltar ;)
Är du fortfarande sjuk eller mår du bättre ?
Kram

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards