Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 9 november 2013

Allt och inget.

Av Ida - 9 november 2013 18:54

Eftersom jag vart sjuk i princip hela veckan så har det inte hänt så mycket att berätta om. Dock är jag bättre idag, vilket känns skönt. Förhoppningsvis ska jag kunna träna på måndag igen. Det har även hänt lite saker de senaste dagarna, både bra och dåliga saker. Jag har hunnit med att klippa mig (även sambon) så nu är man fin i håret igen. Superskönt att det blivit lite kortare. Storhandling och en trip till Ginza har vi också hunnit med. Så nu är förrådet av både mat, film och musik påfyllt igen. Dock har det varit en jobbig vecka (främst den senare delen) då farmor fått nån typ av inre blödning och jag fick åka till henne i torsdags, trots att snoret sprutade. Jag försökte, tillsammans med hemtjänsten och pappa via telefon, att överala henne att åka med ambulansen. Men hon vägrade och jag blev jätteledsen. Hemtjänsten var verkligen guld värd och satte in extra tillsyn under natten. Igår kväll, när pappa kom hem från jobbet (i Halmstad) så fick han henne att åka med ambulansen. Så nu är hon i säkert förvar på sjukhuset. Stackars pappa fick åka hem från sjukhuset kl 7 i morse. Blir att fira farsdag med honom på sjukhuset imorn. Dessutom fick sambon ett dödsbud imorse, hans älskade farbor hade gått bort under natten. Han var för det första inte så gammal men hade många sjukdomar att tampas med, bland annat cancer. Så det har varit en lugn, ledsam och grå idag idag. Men vi tar oss igenom detta också.



 

 
 
En plats i solen

En plats i solen

10 november 2013 18:55

Tråkigt din farmor är dålig igen :( Och att din sambos farbror gått bort.

Mitt öra är fortfarande inte bra, har fått en remiss till öronmottagningen så skall dit i december!
Rätt svar var jag befunnit mig i helgen kommer upp på bloggen under kvällen

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Patricia

Patricia

11 november 2013 14:18

Åh, jag beklagar. Det är aldrig kul att förlora någon. Speciellt inte när de inte har åldern inne så att säga.
Hoppas din farmor piggar på sig nu!

kram

http://patriciac.blogg.se

 
Sofia

Sofia

11 november 2013 16:32

Men låter inte bra, du har med haft en mindre bra vecka då :( Hoppas din farmor blir bra snart igen!

Jo man kan åka dit över dagen men känner ingen där nu, så blir inte så :)

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

 
En plats i solen

En plats i solen

11 november 2013 19:42

Fjälkinge är inte min hemby. Det är där jag bor för tillfället, min hemby är Vollsjö. Och kommer det temat upp var jag växte upp blir dte bilder därifrån :)

skönt din farmor mår bättre, dock är sjukhusen inte så glad för ha dem så länge, de har ofta plastbrist.... :(

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

11 november 2013 21:47

Tråkigt med din farmor, men skönt att hon är på sjukhus nu iaf :)
Det låter som ett roligt jobb, vart kan man får mera info om det? :) jag är så less på att söka jobb just nu :(
Om du gillar loppis fb-sida så kan du läsa där om deras loppis logg bag, de har dem inte så ofta så kanske därför du inte hittar något om dem när du googlar :)
Kram

http://princessemma.blogg.se

 
Patricia

Patricia

12 november 2013 10:17

Ja, att bo vid havet hade varit fantastiskt, men som du säger, strandtomter är galet dyra. Men drömma vidare är okej hihi.

Skönt att hon är bättre, hon får nog snart komma hem ska du se:)
Kram

http://patriciac.blogg.se

 
Hanna

Hanna

12 november 2013 13:42

Usch, aldrig kul när nära och kära blir sjuka! Hoppas hon blir frisk snabbt!
Masa kram

http://tankarofhanna.wordpress.com

 
Sofia

Sofia

13 november 2013 10:25

Jaha, hur långt har ni dit då? :) Man tar ju det som är lättast, vi har ju Ikea i Uddevalla nu det är ganska gött om man behöver nåt :) Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

 
Margita

Margita

13 november 2013 21:16

Livet är inte alltid lätt. Kram <3

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

16 november 2013 11:32

Hej tjejen! Hur går det med din farmor? Det är så jobbigt när de äldre blir sämre, man är ju så rädd :(
Min syster svärmor gick bort förra veckan så jag har försökt stötta min syster så mycket jag kunnat. Det är som sagt alltid jobbigt när de åker in på sjukhus och grejjer.
Hoppas verkligen din farmor repar sig !
Många kramar !!

http://www.missvivis.se

 
En plats i solen

En plats i solen

16 november 2013 23:04

Ja, inte bara politiker.... :)

Magsår, skönt det inte vara värre saker, det kan de få rätt på :)

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

18 november 2013 20:43

Tack snälla Ida.
Ja IKEA kan nästan vara farligt. Det finns så mycket fint där som man bara vill ha haha. Denna gången lyckades jag dock komma därifrån utan att ha handlat en endaste grej:P

kram

http://patriciac.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards