Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 22 juli 2013

2003

Av Ida - 22 juli 2013 15:41

Året 2003 kan man kalla ett magiskt år för min del. Jag upplevde många av mina "första" under det året. Jag var 19 år, tog studenten och livet låg för mina fötter. Under det året hann jag blanda annat med min första riktiga kyss, min första pojkvän (men samtidigt blev jag utsatt för min första otrohet), mitt första jobb och min första tatuering. Man kanske kan säga att jag var sen med mina debuter, men det känns bra för mig såhär efteråt att dessa debuter var sena.Sista året i gymnasiet var nog en av de mest spännande och höjdpunkten var ju studenten. Balen några dagar innan var som en dröm, att få klä upp sig i vackra kläder (en klänning som vi fick uppsydd av en duktig kvinna. Jag valde möster och tyget själv.) och med håret uppsatt på salong. Hårspray och hårnålar var temat!  Jag tog även körkort det året, närmare bestämt den 27 augusti. Vilken lycka! Två månader senare så fick jag min första bil. Det var en liten blå Peugeot 205 Nouveau med träratt. Den hade registreringsnummer GNF så den fick därför smeknamnet Gnuffen. Det blev många mil, många medresenärer och många skratt i den bilen. Det året besökte jag även Stockholm hela tre gånger under en kort period. Det var där jag för första gången förstod vad alla Håkan-fans talat om. Vi besöket på "Allsång på Skansen" fick jag se honom live för första gången. Det uppstod en förälskelse som hållit i sig i över tio år. Jag flyttade även tillbaka till mitt barndomshem, en flytt som inte var speciellt lätt eller helt frivillig. Min mamma flyttade till Norge och jag hade inget annat val just då än att flytta tillbaka till pappa. Året därpå fann jag kärleken igen, i min sambo Kristian och på den vägen är det. Alla sagor har på sitt vis ett lyckligt slut.


      Tatuering nr 1.


  Nybliven student.


  Kittad och klar för balen (halsbandet har en av min bästa vänner gjort, som är guldsmed).


   2003 års andra (av tre) besök i Stockholm.

 
 
Tarja

Tarja

22 juli 2013 17:37

Då fick du körkort dagen efter mig :)

http://lillamammabitchen.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

22 juli 2013 17:53

Intressant inlägg, kul att läsa lite mer om dig :d Och sååå fin du var på balen!!

SV: Väskan är inte min, men I wish hehe.

Jaaa det ska bli så himla roligt, och jag är faktiskt taggad på att börja skolan igen! Du har inte funderat att läsa något igen? Aldrig försent! :D Kram

http://themusicneverstops.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

23 juli 2013 00:18

Vilket härligt år det var för dig! (om man bortser från otroheten, vilket är bland det värsta jag vet)
Jag var också "sen" med mina första.. Men det är jag riktigt glad över att jag var.. Har inte ångrat speciellt mycket så det är ju skönt =)

http://www.lajsa.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards