Lilla Pys

Alla inlägg under juni 2013

Av Ida - 4 juni 2013 18:15

Som ni kanske vet så promenerar jag mycket. Minst 6 km per dag. Mest går jag samma sträcka, fast jag byter håll ibland. Men jag prövar nya vägar ibland och idag var en sån dag. Bestämde mig att testa en väg som vi tidigare cyklat. När jag kommit halvvägs insåg jag att det skulle bli lite längre än beräknat, men det var ändå jättemysigt. Speciellt när jag kom in på en grusväg där det inte fanns en bil i sikte. Det var så tyst och lugnt. Jag hade givetvis hörlurar i öronen med massa bra musik som höll mig sällskap. När jag kom hem igen visade min app på 9,55 km. Är ganska nöjd med det om jag får säga det själv. Det tog mig ca 1,5 timme att gå sträckan och det ska jag väl också vara nöjd med. Hade ju lite träningsvärk sen gårdagens promenad och hoppning. Imorn ska jag ut på ännu en skön promenad. Aldrig hade jag trott att jag skulle njuta av promenader, även om det stundvis kan vara ganska trist. Men med rätt sällskap är det ju ännu trevligare. Undra om min sambo kan tänka sig gå 9,5 km med mig?



 

Av Ida - 4 juni 2013 15:00

Eftersom det var länge sen jag träffade lilla L och hennes mamma så åkte jag dit igår för att träffa dem. Vi fikade, åt en jättegod citronpaj, och sen lekte jag med lilla L. Hon har en stor studsmatta i trädgården just precis brevid lekstugan. Den spenderade vi mycket tid. Jag älskar verkligen att hoppas stor studsmatta. Nått som jag gjort ända sen jag var barn. Minns att vi ibland fick göra det under gymnastiken i skolan, tyckte det var det allra roligaste. En del vuxna tycker kanske jag är lite tokig, men det är ju verkligen jättekul. Vi skrattade och skojade ända fram till kvällen. Lilla L's mamma vilade sig mycket då hon har ett syskon till lilla L i magen som kommer titta ut snart hoppas vi. Har förresten lite träningsvärk i hoppmusklerna och en liten solbränna som extra minne från igår. Enligt ett sms från lilla L's mamma i morse så är jag världens bästa "fladder"(fadder). Det värmer gott i hjärtat att höra sånt.



   Gott med citronpaj.



  Hopp hopp.


  Ibland behövde man vila sig från allt hoppande. Lade man sig ner så såg man fina moln.


  Mitt hoppsällskap. Hon såg dagen till ära ut som Madicken men var nog mer busig än Pippi och Lotta på Bråkmakargatan tillsammans.



Av Ida - 3 juni 2013 14:45

I lördags var jag på bh-skola och många av er undrar vad det är. För att förklara det lättast så är det ett typ av homeparty för underkläder med en kort lektion i hur man hittar bästa bh'n. 80% av alla kvinnor har fel storlek och det blev jag ju medveten om för nån månad sen då jag ju gick från 85B till 75D. Jag prövade en massa bhar i lördags men eftersom jag inte ansåg mig behöva invistera i nån ny just då så köpte jag ingen, trots att de vara både snygga och sköna. Dock blev jag blixtförälskad i en lila bikini, som även var på rea. Kommer sitta fint på stranden nu i sommar. Hoppas det blir många chanser att använda den. Längtar tills den finns hemma hos mig! Inte nog med att vi prövade massa bhar, vi åt massa gott också. Det bjöd på mumsiga tapas och en ljuvlig banoffe pie i sällskap av min kusin, min moster och några av min kusins vänner. Mer sånt tycker jag!



   Visst är den läcker? (Nej det är inte jag på bilden, tyvärr!)

Av Ida - 1 juni 2013 00:35

Nu ska sommaren rent tekniskt sett vara här. Dock har vi haft sommar här några dagar. Idag har det exempelvis varit toppenväder! Dock började dagen sämre än den slutade så jag har inte kunnat vara ute så mycket. Men hoppas kunna vara ute imorn istället, om det blir lika fint som idag. Ska försöka gå morgonpromenad när jag vaknat och på kvällen ska jag iväg på BH-skola. Där i mellan ska jag jobba på min solbränna och kanske lite på mina muskler också. Idag har jag förresten ändå hunnit städa, klippa gräset och promenera. Hoppas kunna sova gott i natt!






Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards