Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Hatar sommaren.

Av Ida - 10 juni 2013 19:28

Det finns några saker jag hatar mest med sommaren. Först och främst är det ofta svårt att sova när det är varmt, sen är det alla förbannade småkryp som dyker upp överallt. Jag är smått överkänslig för myggbett och andra liknande bett. Har förövrigt redan haft borelia två gånger också. Nu har jag fått tre riktigt stora myggbett, ett på låret och två på armen. Ser just nu ut som om jag varit med i krig för jag har satt motverkande bandage över betten med alsolspritindränkta bommulstussar med sterila kompresser över och toppat med plåstertejp. Igår såg jag ännu värre ut eftersom jag då även haltade efter att jag pinat min fotvårta med en dos av min kur för att få bort den envisa vårtan. Men det var väl helt okej med smärtan när man har vetskapen om att vårtan snart är borta. Kan erkänna att jag tyckte synd om mig själv igår kväll när jag haltade runt här med mina bandage. Igår var jag förresten ute på en långpromenad med min kusin och hennes dotter. Det var väldigt trevligt och en aningen svettigt fram tills dess att det började ösregna och vi blev dyngsura. På vägen hem fick vi då söka skydd hos min moster. Där fick vi torra kläder. Så bortsett från att jag tyckte synd om mig så var det en bra dag igår.




 

 
 
Hanna

Hanna

11 juni 2013 11:12

Tycker att de småkrämpor du får under sommaren är värda mödan så att säga. Visst, det är lätt att tycka synd om sig själv när myggbetten kliar eller solbrännan bränner... men det är värt det ändå.

Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

11 juni 2013 20:44

Å tack fina du för din kommentar om min flaggmanmikyr :)
Å fy myggbet är inte kul och boleria två gånger, hua, har du inte vacinerat dig? Gillar inte heller alla småkryp som kommer med sommaren, och inte när det är så jävla varmt, jag är expert på att svettas för minsta lilla värme ;)

Kram

http://princessemma.blogg.se

 
Miss Naily A Fucking Rockstar

Miss Naily A Fucking Rockstar

11 juni 2013 22:02

Myggbett är ju så himla svårt att undvika på sommaren. Jag är precis som du = myggorna älskar att bita mig men jag är nog inte lika allergisk som du är. Min kompis satt härom dagenoch tjata om att han hade en "deo" som han använde på huden som mygg inte gillar, kanske ska testa? Annars är ju ett annat knep att dricka mycket öl, ha ha

Kram!

http://www.fames.se/missnaily

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

12 juni 2013 20:22

Näää dom hajarna är helt ofarliga,hihi men ändå;)
AJAJ för dina bett där,fy katten..du kliar väl inte på dem.hehe

http://hummingbird.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

13 juni 2013 01:46

Men fy! Stackare! Vilken otur du har gumman!
Du får tänka positivt.. Det kommer bli lite bättre med tiden, början av sommaren är ju värst!

Sv: Hoppas att det går bra med dina tabletter! Jag minns inte riktigt hur det var för mig, men det jag minns mest är att jag fick sån fruktansvärd huvudvärk men att det gick över..
Förlåt att jag inte svarat tidigare.. Har haft fullt upp med flytt och så men nu är jag tillbaka! =)
Kramar!

http://www.lajsa.com

 
Izabell

Izabell

15 juni 2013 11:20

Din stackare då förstår jag, ps det är synd om dig! <3<3<3

Sv: magen är bara lite bättre

Kraam Izabell

http://www.mysbella.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards