Lilla Pys

Alla inlägg under mars 2013

Av Ida - 10 mars 2013 23:37

JA, jag är väldigt nöjd idag! Det var rätt låt som vann Melodifestivalen igår. Jag sjöng med, jag röstade, jag väntade nervöst på resultatet, jag tjöt och aplåderade när han hade vunnit. Som ett äkta fan av Mello så kollade jag alla delfinalerna slaviskt i år (var ju i Gbg och såg det livet) och hade endast två favoriter (som ni kanske redan vet). Jag tyckte att bidragen höll en ganska låg standard i år så det var svårt att finna en med wow-faktor. Det tog några extra lyssningar innan den satte sig på hjärnan och jag var inte särskilt förtjust i Robin Stjernberg sen innan. Men han överraskade mig väldigt mycket!

Så GRATTIS till vinsten, den är du värd!



  Foto:Maja Suslin/Scanpix

Av Ida - 10 mars 2013 23:23

Det har varit en slö söndag idag som har spenderats en stor del i soffan. Jag sov väldigt gott i natt, till skillnad från natten innan. Vi hade svårt att somna i fredags eftesom vi fått veta att min sambo blivit farbror till en liten kille (jättekul nyhet). Så vi tog igen den missade sömnen i natt. Men vi åkte ändå iväg för att handla lite. Det var ganska skönt att handla en söndag då det var väldigt få människor ute. När vi kom hem fick jag en otrevlig huvudvärk som jag sen fick bota med att fortsätta dagen i soffan (och en treo). När sambon gick till jobbet nu ikväll mådde jag mycket bättre och fick ett ryck till att röra på mig lite. Jag körde en powewalk (eller vad man ska kalla det) på promenadbandet. Kanske inte superlyckat att gör det så sent på kvällen, men jag tror att jag kommer somna iallafall.




   Är det detta som kallas PW?

Av Ida - 8 mars 2013 23:11

 

Några bra visdomsord att tänka på!

Av Ida - 7 mars 2013 22:20

Tidigare berättade jag om mina nya träningstoppar som jag köpte igår. En av dem är ett linne. Jag återinvigde det idag (testade det lite snabbt igår). Det var väldigt skönt att röra sig i faktiskt.  Sen är det ju sjukt snyggt också, eller hur?  Det bästa med den är nog ändå att den är rosa! Sen kostade det ju bara 99:- (på Stadium av märket SOC). Toppbetyg! Lägg även märket till mina naglar som är nymålade idag med ljusrosa nagellack som grund och ett multi-glitterlack ovanpå.




  Har fått en hel del fina kommentarer om den här bilden på facebook. Många tycker att jag blivit väldigt smal. Känner mig inte så smal idag, men är väldigt tacksam för uppmuntrande kommentarer.



Av Ida - 7 mars 2013 15:14

När jag surfade runt så snubblade jag över en helt otroligt vacker bildserie gjord av den kända fotografen Annie Leibovitz. Det är kända personer som poserar som olika sagofigurer från några av Disneyfilmerna. De är helt otrolig vackra tycker jag. Vad tycker ni?



  Zac Efron och Vanessa Hudgens.


   Jack Black, Will Ferrell och Jason Segel.


   Rachel Weisz.


Beyonce, Lyle Lovett och Oliver Platt .


  David Beckham.


  Jennifer Lopez och Mark Anthony.


  Julie Andrews och Abigail Breslin.


  Taylor Swift.


  Scarlett Johansson.


  Jeff Bridges och Penelope Cruz.


   Queen Latifah.

Foto · Hobby · Tankar · TV
Av Ida - 7 mars 2013 00:15

När jag kikade in på en av mina favoritbloggar så såg jag att jag hade blivit nominerad att göra detta inlägg samt att även nominera 5 andra till att göra samma sak. Jag tycker att ni ska kika in på Sofies blogg också, när ni ändå är i farten.




1. Ibland så tänker jag på engelska, fast jag har svenska som modersmål. Detta gör det lite svårt för mig att förmedla vissa uttryck som inte går att översätta till svenska. Tror jag tittar på för mycket engelskspråkiga filmer och lyssnar på mycket engelska texter. Ibland läser jag ju en del på engelska också, vilket gör att jag börjar tänka på engelska.



2. Jag har en såkallad "lång-tå", då min "pek-tå" är längre än alla de andra tårna. Det är ett släktdrag i min familj på mammas sida. Har hört att de som har en sån tå är lite smartare än alla andra, men tror nog inte det är sant i alla fall.



3. Fast att jag är 29 år och har en universitetsutbildning så vet jag inte riktigt vad jag vill göra med mitt liv. Men jag har ju hela livet framför mig så, varför stressa?



4. Jag är livrädd för att ta blodprov (blod i allmänget är obehagligt). Jag blir helt svimfärdig när jag ska göra det så jag undviker det så gott det går. Det går lite bättre att ta provet i fingret än i armen. Nu är jag inte lika rädd längre för blod som jag var förr, för då kunde jag till och med må dåligt av att se blod på tv. Nu ser jag gärna på tv-program med operationer, jag tycker det är intressant.



5.  När jag var liten så ville jag bli radiopratare. Jag spelade in egna radioprogram på massa kasettband där jag sjöng och gjorde intervjuer (med mig själv för det mesta). När jag blev äldre gjorde jag inspelningar med kompisar. Jag har kvar flera av de banden. Jättekul att höra faktiskt! (Kanske vore en ny karriär att satsa på?)



6. Jag hade min första pojkvän när jag var 19. Vi träffades via nätet och det höll 1 månad, tills han gjorde slut. Det visade sig att han hade 2 andra tjejer samtidigt som vi var ihop. (Ca 1 år senare träffade jag min sambo och vi har varit ihop i 9 år nu!) 



7.  När jag var liten så hade jag en massa öroninflammationer. Jag var ofta sjuk och mådde väldigt dåligt. En gång råkade jag kräkas mitt på golvet, när vi var på sjukhuset. Sen gjorde de en operation på mig och plockade bort min körtel bakom näsan. Efter det har jag inte haft nån mer öroninflammation, men jag hör lite dåligt ibland pga alla ärr som bildats på trummhinnan av inflammationerna.



8. Jag har sjukt stora halsmandlar. En del som har kollat in dem tror att jag har halsfluss hela tiden, eftersom de är så stora. Å när jag väl har halsfluss (vilket inte är så ofta) och kommer till sjukhuset så brukar läkare/sjuksköterskor rygga tillbaka när de ser dem i ren förskräckelse.









Då var det dags att nominera andra till den här utmaningen. Jag tänker välja fem stycken av dem jag brukar besöka. Ska bli intressant att se vad ni har att bekänna:


Mysbella

Margita

PrincessEmma

Decdia

Lajsa





Ser ni min "lång-tå"?  

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards