Lilla Pys

Alla inlägg under mars 2013

Av Ida - 16 mars 2013 03:33

Om det är något jag inte gillar så är det när man har svårt att somna. Speciellt inte när man ska upp tidigt dagen efter. Men precis som förra veckan så får jag rycka mig i kragen för att släpa mig upp ur sängen! Sen blir det att dra iväg på träningen för att sedan åka på födelsedags-fika hos pappa. Sen blir det väl att åka hem och sova för på söndag är det dags för barnkalas.

Av Ida - 15 mars 2013 02:09

Man blir extra sugen på att baka muffins när man ser inspirerande bilder som den här. Visst ser de goda ut? Undra om man kan lyckas få det så fint i färgerna utan att det blandas?

Av Ida - 14 mars 2013 23:33

För tio år sen blev jag  förälskad i en kille, som sen följt med mig i mitt hjärta sen dess. Det var en varm kväll i juli. Jag och en vän befann oss på ett kokande Skansen. Vi hade varit där sen tidigt på morgonen och det var snart dags för direktsändning av "Allsång på Skansen".  Vi hade sett Lasse Berghagen flera gånger och vinkat av glädje. För er som inte minns så var det han som var programledare då, långt innan Mums...eller jag menar Måns Zerlmerlöw tog över. Nån gång under sändningen dök i alla fall den här mörkhåriga, lite äldre och mystiska killen upp. Han stod där, mitt på scenen i sin sjömanskostym och sjöng en sång som gick rakt in i mitt hjärta. Den sommaren gick Håkan Hellströms låtar varma på min mini-disc (ja det var innan man hade mp3-spelare)! Jag var fast kan man säga! Sen dess har min "förälskelse" svalnat en aning och jag lyssnar inte lika ofta på hans musik. Men när jag väl gör det så känner jag lite av samma pirr jag kände då, sommaren 2003. Tänkte dela med mig av några favoritlåtar till er, så kanske ni själva känner lite pirr?



 



Av Ida - 14 mars 2013 22:43

Tänkt att ett träningspass kan vara så uppiggande! Jag kände mig orkeslös och trött i eftermiddag, men sen bestämde jag mig för att gå till träningen i alla fall. Tänkte att jag kunde ta det lugnt och se om jag orkade med hela passet, men det gick faktiskt bättre än förväntat. Jag tog kanske inte i till hundra procent idag men jag blev lite svettig och piggare på kuppen. Förhoppningsvis var det bara en 48-timmars bacill jag fått i kroppen. Om inte så kanske förkylningen bryter ut ordentligt nu istället för att ligga och lura. Det kanske är nått positivt med det hela trots allt.



 

Av Ida - 14 mars 2013 13:05

Just nu känns det som om jag vore världens mest ointressanta människa. Ungefär som om jag lever i en bubbla. Sova, äta, träna, äta, sova! Det finns heller knappt ork till att träffa vänner och hellre inget bra tillfälle eftersom många av dem bor långt bort. Har i två dagar slöat i soffan eftersom jag känt mig lite hängig, som en förkylning är på gång men inte vill bryta ut. Hoppas jag orkar gå på träningen ikväll ändå. Har ju ingen feber och heller inte ont i halsen. Borde ju vara grönt då, eller hur? Till helgen vanskas barnkalas och jag ska vara lektant. Hoppas slippa vara förkyld då så jag inte snorar ner barnen. Har bestämt mig för vad jag tänker klä ut mig till också, tror det kommer uppskattas. Ska försöka pyssla lite mer förberedelserna till fiskdammen under dagen också eftersom jag är fiskdammsansvarig också. Ska bli jättekul att busa med barnen!  




 



Av Ida - 13 mars 2013 15:16

Hittade en fin musikvideo med Robin Stjernberg, på Friends facbooksida. Tycker den återknyter till några av mina tidigare inlägg. Visst är texten både fin och relevant?




Av Ida - 12 mars 2013 23:29

Nu har jag sedan första januari hållt upp med godis. Lite kakor, chips och glass har slunkit ner men inte ens hälften så stor mängd som det godiset och chokladen jag stoppade i mig tidigare. MEN jag är sjukt sugen på smågodis typ hela tiden och kämpar för att hålla mig borta. Det är svårt men jag ska klara det! Har det gått i över två månader så ska det gå flera månader till! Heja mig!



    

Av Ida - 11 mars 2013 23:18

Just nu är jag sådär härligt trött i hela kroppen och jag känner att jag kommer somna gott när jag väl lägger mig. Har träffat min kusin och hennes söta men busiga dotter idag. Vi åt först en god lunch och sen begav vi oss ut på en långpromenad. Terrängen var bitvis svår och jag hade stundtals både barnvagn samt hund att "släpa" på (vilket var bra, då man fick lite extra träning). Även fast det var jobbig och att man blev svettig så hade vi det väldigt kul. Vi stannade i skogen och tog en välförtjänt fika innan vi gick hemåt igen. Det var ganska kallt ute idag men solen lyste hela tiden och gjorde det till en kanonfin dag. När jag kom hem så vilade jag mig lite innan det var dags för en timmes träning (då jag verkligen gav 100%) och så cyklade jag nästan 3 km på det. Så ni förstår att jag är trött nu, på ett skönt sätt!




  Fint väder, god fika, vacker utsikt och trevligt sällskap. Kan man begära mer?

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards