Lilla Pys

Alla inlägg under mars 2013

Av Ida - 23 mars 2013 22:42

Oj oj, nu är det mycket på gång! Kalas åt höger och vänster, utflykter att göra, träningspass och påsken står för dörren. Har haft fullt upp nu sen i torsdags och har inte hunnit med bloggen alls. Nu har jag äntligen fått en stund att blogga på. Imorn är det dags för kalas igen innan jag kan pusta ut.


  Födelsedagsbarnet med sin nya kudde (och sambon kom med han också på bilden).


   Bullfest!


  Söt tårta, i dubbel bemärkelse (god var den också)!


  Man kunde visst äta dockans topp också.


  Gott tyckte lilla L!


  Hur söt är inte den toffsen?

Av Ida - 20 mars 2013 22:00

Ikväll har det varit premiär för tv-programmet "Helt sjukt" på tv4. Där berättade dagens gäster (Charlotte Perelli och Anders Timell) om då de gick in i väggen. Anders berättade om att han mådde såpass dåligt att han inte längre ville leva och att han då bestämde sig för att åka raka vägen till psykakuten. Han beskrev även många av de saker hand tampades med och fick kämpa med för att komma tillbaka igen. Mycket av det han sa kände jag igen. Han sa bland annat att han innan sjukdomen var en person alla vänner kunde ringa när som helst, han hade alltid tid för en kaffe eller en utekväll. Efteråt var han rädd för att säga nej för att han var rädd för att bli bortglömd. Precis så kände jag när jag blev sjuk och det känner jag fortfarande. Jag kan ju erkänna att jag känner mig aningen bortglömd av vänner ibland, men det känns faktiskt helt okej. Det är lite tråkigt att veta att man inte betyder så mycket för personer man hade bra kontakt med för några år sen, men sålänge jag mår bra så är det inte lika viktigt längre. De vänner som finns kvar betyder så mycket mer nu och dessa vet att jag ställer upp när jag kan/orkar. Det är aldrig något personligt, som viss verkar tro.



Ps. Jag tycker programmet var helt okej att se på. Mycket intressant att lyssna på vad andra har upplevt tycker jag. Är ju, som ni vet, ett fan av program och filmer av det dokumentära slaget. Ds.


  Det här är psykologen Anna Bennich Karlstedt, programledaren David Helnenius och läkaren Eric Rydman och som är med i programmet "Helt sjukt".

Hälsa · Tankar · Tips · TV
Av Ida - 20 mars 2013 14:04

Det är inte bara jag och min sambo som bör firas idag utan det är även lilla L's födelsesdag idag. Helt otroligt att hon fyller 5 år! Jag och sambon är faddrar till henne så hon betyder extra mycket för oss. På måndag fyller en annan liten tjej år (2 år) som betyder mycket, som jag också är fadder till så det blir (två) kalas den här helgen också! Kommer bli supermysigt!




  GRATTIS till dig goa lilla L!

Av Ida - 20 mars 2013 00:15

För exakt nio år sen idag, blev jag och min sambo ett par. Sju år senare förlovade vi oss på samma datum. Det känns helt otroligt att tiden gått så fort! Ser fram emot minst 9 år till!



  Älskar dig!

Av Ida - 19 mars 2013 15:59

När jag surfade runt på en av mina favoritsidor på nätet, IMDB, så hittade jag lite information om en ny svensk film. Den har premiär i sommar och är baserade på Håkan Hellströms låttexter. Tycker det låter som en helt perfekt film för mig. Vad tror ni? Flipp eller flopp?




Film · Musik · Tankar · Tips · Youtube
Av Ida - 18 mars 2013 10:45

Efter att ha laddat i flera veckor inför för lilla L's barnkalas så var det igår dags. Som en äkta lektant klädde jag ut mig, till en prima ballerina, dagen till ära. Jag var även fiskedammsansvarig och har knåpat med det i flera dagar (sambon hjälpte mig att göra ett spö). Det var väldigt uppskattat hos både barn och vuxna. Det var full rulle från första stund med pynt, lek och förberedelser av alla de slag. Jag tog på mig det ärofyllda jobbet att steka korven åt kidsen, har nog inte stekt så många korvar under hela min livstid innan. Alla prinsessor,pirater, cowboys, ballerinor, spindelmän och discotjejer trivdes iallafall och även (några av) deras föräldrar.  Efter två timmars lek och stoj var vi alla ganska trötta, så det var väldigt skönt att komma hem för att vila. Det blir en lugn dag idag, fram tills träningen ikväll.




Vad tycks om denna prima ballerina?


 

Visst blev det snyggt? Helt i DIY-anda!


 

Prinsesstema på dukningen, hur sött som helst!


    Födelsedagsprinsessan övade grimaser!


  Första omgången med korv!

Av Ida - 17 mars 2013 23:45

När vi var och handlade för ett tag sen så hittade jag jättesöta påskägg att hänga upp. Tyckte de var extra tuffa eftersom de glittrar och de är ROSA. I fredags fick jag ett ryck och hängde upp dem i min trollhasselgren. Hittade även några ljuslyktor jag fått av min vän A. De är också i rosa så nu matchar allt i ett rosa tema. Sött eller hur?



     

Av Ida - 17 mars 2013 22:57

Lördagen började väldigt bra med ett superskönt och svettigt steppass. Behövde verkligen det för att rensa hjärnan. Efter träningen åkte jag iväg en liten tur till en lokal inredningsbutik för att kika lite. Tyvärr hade de inget av köpintresse (åtminstone inte som jag hade råd med) den här gången. Senare, på eftermiddagen, for vi iväg till pappa för att ta en födelsedagsfika med honom. Det blev en trevlig eftermiddag med jättegod tårta. Kvällen spenderade jag i soffan med film och chips. Sambon spelade ps3 med en kompis (även kallad lillebror). Jag somnade jättegott och sov bra hela natten. Mer sånt!



  Jag fick min favoritbräda, med extra bra grepp!


  Pappa håller tobleronetårtan.

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards