Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

Utmaning: 8 bekännelser

Av Ida - 7 mars 2013 00:15

När jag kikade in på en av mina favoritbloggar så såg jag att jag hade blivit nominerad att göra detta inlägg samt att även nominera 5 andra till att göra samma sak. Jag tycker att ni ska kika in på Sofies blogg också, när ni ändå är i farten.




1. Ibland så tänker jag på engelska, fast jag har svenska som modersmål. Detta gör det lite svårt för mig att förmedla vissa uttryck som inte går att översätta till svenska. Tror jag tittar på för mycket engelskspråkiga filmer och lyssnar på mycket engelska texter. Ibland läser jag ju en del på engelska också, vilket gör att jag börjar tänka på engelska.



2. Jag har en såkallad "lång-tå", då min "pek-tå" är längre än alla de andra tårna. Det är ett släktdrag i min familj på mammas sida. Har hört att de som har en sån tå är lite smartare än alla andra, men tror nog inte det är sant i alla fall.



3. Fast att jag är 29 år och har en universitetsutbildning så vet jag inte riktigt vad jag vill göra med mitt liv. Men jag har ju hela livet framför mig så, varför stressa?



4. Jag är livrädd för att ta blodprov (blod i allmänget är obehagligt). Jag blir helt svimfärdig när jag ska göra det så jag undviker det så gott det går. Det går lite bättre att ta provet i fingret än i armen. Nu är jag inte lika rädd längre för blod som jag var förr, för då kunde jag till och med må dåligt av att se blod på tv. Nu ser jag gärna på tv-program med operationer, jag tycker det är intressant.



5.  När jag var liten så ville jag bli radiopratare. Jag spelade in egna radioprogram på massa kasettband där jag sjöng och gjorde intervjuer (med mig själv för det mesta). När jag blev äldre gjorde jag inspelningar med kompisar. Jag har kvar flera av de banden. Jättekul att höra faktiskt! (Kanske vore en ny karriär att satsa på?)



6. Jag hade min första pojkvän när jag var 19. Vi träffades via nätet och det höll 1 månad, tills han gjorde slut. Det visade sig att han hade 2 andra tjejer samtidigt som vi var ihop. (Ca 1 år senare träffade jag min sambo och vi har varit ihop i 9 år nu!) 



7.  När jag var liten så hade jag en massa öroninflammationer. Jag var ofta sjuk och mådde väldigt dåligt. En gång råkade jag kräkas mitt på golvet, när vi var på sjukhuset. Sen gjorde de en operation på mig och plockade bort min körtel bakom näsan. Efter det har jag inte haft nån mer öroninflammation, men jag hör lite dåligt ibland pga alla ärr som bildats på trummhinnan av inflammationerna.



8. Jag har sjukt stora halsmandlar. En del som har kollat in dem tror att jag har halsfluss hela tiden, eftersom de är så stora. Å när jag väl har halsfluss (vilket inte är så ofta) och kommer till sjukhuset så brukar läkare/sjuksköterskor rygga tillbaka när de ser dem i ren förskräckelse.









Då var det dags att nominera andra till den här utmaningen. Jag tänker välja fem stycken av dem jag brukar besöka. Ska bli intressant att se vad ni har att bekänna:


Mysbella

Margita

PrincessEmma

Decdia

Lajsa





Ser ni min "lång-tå"?  

 
 
Izabell

Izabell

7 mars 2013 07:04

Vad kul å intressant läsning!:)

Ha en fin dag!

Kraam

http://www.mysbella.blogg.se

 
Margita

Margita

7 mars 2013 09:33

Kul att läsa! Och jag tackar för att jag blivit utvald! :) Ska försöka få ihop nånting snarast (nu funkar min dator igen, den har varit konstig ett bra tag) Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

7 mars 2013 10:50

Mohahaha vilken tå du har;) Ja gör det massa fint uppe nu på Tradera;)
Precis som jag är vänsterhänt, vi är mycket smartare än andra;)
Ja jösses påsk undrar om man skall måla Alfred,hehe...stackarn...hihi

http://hummingbird.blogg.se

 
Sofie

Sofie

7 mars 2013 12:47

Awesome, kul å läsa. :D

SV: Hahah jadu.. Jag tror att hon kanske ska satsa på en ny locktång.. Den verkar ju inte särskilt bra ;)

Man kan aldrig vara säker men jag kan verkligen inte tänka mig att han skulle ta hem allt.. Njaaaa jag tycker att hennes låt är rätt tråkig faktiskt, men jag beundrar henne ändå med hennes MS och allt :) SJUKT spännande ska det bli!!

Men high five till dig, verkligen bra jobbat ju!! Det måste kännas grymt bra att du har kommit såpass långt? Jaaaa jag förstår nog att bilen har en tendens att göra en lat, men ääh. ;) Fast jag hade en granne förut som åkte med bilen upp för en backe till dagiset för att hämta sin son. Det var alltså endast en backe upp. DÅ har bilen tagit över :o Kram!

http://themusicneverstops.blogg.se

 
Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde

Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde

7 mars 2013 13:19

Vilken underbar header! Jag är på jakt efter en ny:)

http://www.treungar.blogspot.com

 
Diana

Diana

7 mars 2013 14:13

Tackar för utmaningen!
Jag har hört att de som har långa pektår är de som bestämmer i familjen. :)

http://www.decdia.blogg.se

 
Diana

Diana

7 mars 2013 15:20

Sv: Nix, min tå är kortare än stortån! Därför tror jag att det är humbug. :)

http://www.decdia.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

7 mars 2013 21:55

Vilken kul läsning! =) Och va kul att jag blev nominerad! =) Kommer skriva min bekännelser imorgon =)

SV: Nej precis! Det verkade ju kul i början, men ju mer man sakade efter desto värre blev det. Nåt nytt hittar jag säkert =)
Kramar!

http://www.lajsa.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards