Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

Melodifestivalen i Göteborg

Av Ida - 10 februari 2013 15:15

Just nu har jag ont i hela kroppen. Värst är det i fötter och händer på grund av allt klappande och stampande igår. Halsen har dock klarat sig fint trots att jag skrek och tjoade hen hel del faktiskt. Jag kan fortfarande inte förstå att vi satt så nära scenen som vi gjorde. Det kändes som man befann sig inne i nån annans kropp och såg ut genom den som i en teve. Man fick väldigt stor insikt i hur tv-sändningen gick till. Det flög fram en massa kameramän, dansare, roddare och studiomän förbi oss vid scenen i tid och otid. Då och då fick vi massa extra glitter/konfetti blåsta på oss också då en man med lövblås gick runt för att städa scenen. Jag hade det där överallt innanför kläderna och i skorna. Vi hade jätteroligt och det var helt klart den bästa Melodifestival-upplevelsen hittills. För er som missat det så satt vi på första parket (rad 1) och det var hur häftigt som helst!



  Ett glas vitt på Taras Turkiskt Kök & bar.


  Supergod mat på Taras Turkiskt Kök & bar innan Melodifestivalen.


  Det bjöds på musikunderhållning innan tv-sändingen drog igång.


Ett nästan fullsatt Scandinavium.

    Programledarna kör lite försnacka med Henrik Olsson (som jag för övrigt pratat med för många år sen då han var programledare för ett ungdomsprogram på SVT).


   Sveriges bästa (och kanske längsta) studioman, Henric von Zweibergk.


Felicia Olsson bjöd på ett vackert och avskalat nummer (med mycket glitter/konfetti).

    Underbare Richard Wolff.


  SHW (eller ska jag säga DHW?) glittrade ikapp!


  Joakim Cans.


  Danny.


  Louise Hoffsten.


   Louise Hoffsten. Tog bilden för att visa hur nära vi egentligen satt.


  Sean Banan. Framträdandet var väldigt spektakulärt.


  Sean den flygande bananen!


  Delar av scenen.


  Edward af Sillén hjälper Gina på plats inför Bollywood-numret.


  Bollywood-dansare (några av dem stod precis jämte oss en stund under uppträdandet. Det var lite lockande att nypa dem i rumpan, men det hann jag aldrig göra.).


  Storbilden och några som satt jämte oss.


  Brandsläckaren på plast ifall pyrotekniken skulle gå åt skogen.


  Andra storbilden och lite av de som satt jämte oss på andra sidan.


 

Inte för att skryta men....




Musik · Tankar · Tips · TV
 
 
Hanna

Hanna

10 februari 2013 22:10

Förstår att det var häftigt att få sitta på första parkett, tom jag som inte gillar Mellin hade kunnat tänka mig att sitta där!
Kramar

http://Hannastankar.bloggplatsen.se

 
Diana

Diana

11 februari 2013 08:26

Sjukt häftigt! Man måste vara galet snabb med att boka för att få såna platser va?

http://www.decdia.blogg.se

 
Miss Naily A Fucking Rockstar

Miss Naily A Fucking Rockstar

11 februari 2013 16:07

Fan vad kul att du satt så nära scenen:) Jag satt faktiskt å kollade i lördags på Melodifestivalen och försökte även titta efter dig i publiken men såg dig inte. Själv tyckte jag att bidragen som var med i lördags var rätt kassa det enda som var bra var Sean Banan men han får ju fan inte representera Sverige i final! Tänk dig dom andra ländernas chock när dom får se Sean. 2012 Loreen 2013 Sean....Nääääää

Ida: Nej tyvärr så har jag aldrig varit i englad men jag vill jätte gärna åka dit. Varför vill du inte ha bulle å regn?

Kram!

http://www.heysugarmagazine.se/missnaily

 
kristina

kristina

11 februari 2013 19:21

Wow.. vilken kväll du haft och första parkett, det kan inte bli bättre.
Vilka fina bilder du tagit. Tack för att du delar med dig.
Goa kramar till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

 
Linda- Mamma till Alfred

Linda- Mamma till Alfred

11 februari 2013 19:27

Fy fasiken att man inte var där, lite avis för det var faktiskt en riktigt bra omgång men synd att Sean knep Erik & Tones plats direkt till final =(
Ja gud älskar min samsung verkligen!!
Åh jorå det vågar du säkert!!Heja rosa!!

http://hummingbird.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

11 februari 2013 20:25

Åh vad kul! Vilken tur att få sitta längst fram! Är lite avis här nu ju ;)
Men du ser ut att ha haft riktigt roligt! =)
Vad tyckte du om deltävlingen då? Var det rätt som gick vidare? =)

http://www.lajsa.com

 
Izabell

Izabell

12 februari 2013 11:35

Guuud så häftigt! Och fina bilder fick du oxå 👍😊

Kram Izabell

http://www.mysbella.blogg.se

 
Sofie

Sofie

12 februari 2013 13:51

oooj vad nära ni satt! Gud vad coolt. Avis :D

http://themusicneverstops.blogg.se

 
julle.10

julle.10

13 februari 2013 15:30

Nära!! Men vad menade du med DHW? (sva på mib blogg^^)

http://mspjulle10.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards