Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Ålder är bara en siffra

Av Ida - 30 januari 2013 19:59

Efter min födelsedag har jag funderat ännu mer på att de flesta verkar ha svårt för att åldras. Det talas om ålderskriser åt höger och vänster. Jag har även fått höra att jag borde ha en kris och jag har problem med att bli äldre (tjejen som sa det hade nyss fyllt 20 och hade själv uttryckligen en kris). Men tro det eller ej så har jag inget problem med det alls. Jag får ingen panik över vad jag inte hunnit med ännu eller vad jag inte äger. Inte heller har jag panik över att jag varken har ett jobb, är rik, är gift eller har några barn. Tydligen är det det saker man bör ha vid min ålder. Men jag vet att mitt liv kommer vara i minst 55 år till (om inget oväntat sker) och jag hinner göra allt det där som man "måste" hinna med innan det är slut. Jag menar, se hur mycket som hänt under mina 29 år hittills? Inte har jag stressat fram till att bli 29 år, men jag har varje gång sett fram emot ett nytt år och en ny ålder att växa i. Varje år ger en ny erfarenhet som bidrar till att forma den jag är och ska bli. Varje ålder är ett nytt steg till att bli vuxen. Många önskar att de vore 15, 20 eller 30 igen. Men jag skulle aldrig i mitt liv vilja vara 15 eller 20 igen. Tänkt så många tonårshormor och problem man hade då? Klart man SÅG yngre ut och hade fler valmöjligheter. Men dessa val kanske inte ens 15-åriga jag var redo att göra? Kanske man som 29-åring istället är mer kapabel att inse vad man egentligen vill med livet? Eller kanske ditt 40-åriga, 54-åriga eller 67-åriga jag har fler erfarnheter som hjälper till att förstå hur man ska fortsätta sitt liv? Men oj, du kanske har en rynka eller en extra krämpa att störa dig på (har haft krämpor sedan jag var 15 så jag har hunnit vänja mig). Men vad gör entligen det? Så sluta noja dig över din ålder och se den istället som en tillgång istället för ett problem. En del blir aldrig vuxna fast de blir över 90 år. Och som jag alltid brukar säga: ÅLDER ÄR BARA EN SIFFRA!




 



 
 
Maria

Maria

30 januari 2013 20:54

Åh vad jag håller med dig. Det är bara en siffra varför bry sig. Det är ju hur man känner sig som räknas. Känner jag mig ung så blir jag det. Känner jag mig gammal så blir jag det. Förstår inte varför folk hakar upp sig på en siffra. Sambon gör det och då kan man ju inte låta bli att retas lite ;)

Sv: Hoppas du hittar lite inspiration :). Finns så mycket man kan göra. Scrapbookingvärlden är så stor gäller bara att hitta sin grej.

http://mariahj.bloggplatsen.se

 
http://ahealthytry.bloggplatsen.se

http://ahealthytry.bloggplatsen.se

30 januari 2013 21:38

Tack för ditt stöd Ida!! Det du skriver om ålder är helt sant, livet är vad man gör det till och är man bara 29 år så har man ju en ocean av tid att göra och köpa "allt det där som man ska ha" och vill man inte göra det så finns det massa andra riktigt bra alternativ

http://ahealthytry.bloggplatsen.se

 
Tess

Tess

30 januari 2013 21:39

Håller med! Skojar ofta om att ja e gammal men ser fram emot varje år! Dock räknar ja väl inte mina egna men för varje år får ja se mina barn utveklas o d finns inget ja hellre vill än att dom ska växa, må bra o bli vuxna! Å då blir ja liksom äldre på köpet =p

http://motherwomanwife.blogg.se

 
Jennifer

Jennifer

30 januari 2013 21:55

Helt sant, jättebra skrivet! ♥

http://www.maid.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

31 januari 2013 12:26

HELT RÄTT! Det är sån hysteri angående ålder hit och dit. Min mamma har typ ångest för att hon fyller 60 nästa år, men jag säger alltid till henne att den åldern har jag hört ska vara en av de bästa!!

SV: Åh den mattan måste jag ha missat. :) Jag ska nog också lägga en beställning sen, fast först ska jag se hur mycket grejer som behövs osv!

Hihi, nä jag har inget minne av att du har frågat det innan! Men jag gör dem i photoshop och sen redigerar jag dem i Photoscape (kan verkligen rekommendera det programmet, finns gratis att ladda ner på internet) :)

Kram!

http://themusicneverstops.blogg.se

 
Margita

Margita

1 februari 2013 17:03

Mycket bra inlägg! Håller med dig. Jag har hunnit bli 60 år och har nog aldrig mått bättre nu, full av erfarenhet och fortfarande nyfiken på livet och varje dag:)

http://sengas.bloggplatsen.e

 
Ingen bild

Lisa J

7 februari 2013 17:27

Gillar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards