Lilla Pys

Alla inlägg under september 2012

Av Ida - 20 september 2012 22:29

Idag firar jag och sambon 8,5 år tillsammans. Inte direkt så vi firade det men vi ser varje dag tillsammans som speciell och sen har vi inte haft nån tid att fira heller då sambon är på jobbet nu. Blir nog kanske lite till helgen istället.


   

Av Ida - 20 september 2012 21:54

När jag kikade in på en av mina favoritbloggar (GeKå's-bloggen) häromdan så såg jag, bland anndra spännande saker att shoppa, något jag skulle vilja ha. Små koppar och glas gjorda av mörk choklad och passar bra för mousse, frukt eller glass. Låter mumsigt, eller hur?


  Foto från: GeKå's-bloggen.

Av Ida - 20 september 2012 20:39

När jag var lite brukade jag se filmer jag gillade, om och om igen. Den här, En värsting till syster, var en av favoriterna. Jag kunde hela filmen utantill (alla repliker och sånger de sjöng), från början till slut. Men den här var helt klart min favorit. Har ni inte (mot förmodan) sett filmen så tycker jag ni ska göra det. Kanske till fredagsmyset imorn?


Film · Musik
Av Ida - 18 september 2012 22:53

Nu när hösten verkligen är här (och jag tycker faktiskt det är mysigt) så har jag fått tillbaka min läslust igen. Inte nog med att jag kollar massa olika serier så ska jag blanda in böcker också. Tokiga jag! Blev klar med Fånge i hundpalatset av Martina Haag igår. Har läst flera böcker av Martina Haag och de är alltid roliga med mycket ingekännelse. Man blir alltid lika glad när man läser och inser att man inte är ensam om att ha upplevt vissa saker. Kan varmt rekomendera vilken som helst av Martinas böcker, om man vill skratta lite igenkännande. När jag var klar med Fånge i hundpalatset  så började jag nästan direkt på Hungrig av Crystal Renn och Majorie Ingall. Har bara hunnit ett kapitel, men det ska bli spännande att läsa om supermodellen som bantade ner sig genom anorexi och tog sig sen tillbaka, gick upp i vikt och är nu den bäst betalda mulliga modellen.


  Titeln passa egentligen inte mig för jag är allt annat än hungrig nu för tiden!


Av Ida - 18 september 2012 20:32

Ikväll har jag varit på ett roligt och peppande föredrag av långdistans- och maratonlöparen, Evy Palm. Visste inte mycket om denna kvinnan innan men nu är jag uppdaterad och imponerad. Jag inser nu att jag inte ska låta något hindra mig och speciellt inte min ålder. Tror jag fått en ny idol - denna ödmjuka och härliga kvinna på 70 år som känns som hon lika gärna kan vara 20 år. Kolla in klippet från när hon var med i "Mästarnas mästare".



Av Ida - 17 september 2012 20:27

Nu har jag slutat tro på magi igen. Den där magiska hustomten verkar ha ställt tillbaka toaletten på "kass" igen. Dock har den ännu inte börjat spotta än, men det lär väl dröja länge för än den gör det. SUCK! Lyckan varar inte länge!



 

Av Ida - 17 september 2012 14:09

Kanske är jag lite dum och originell när jag äter fruktsallad med grädde till lunch (bara). Men jag kan inte hjälpa att det är det jag både är sugen på och orkar äta just nu. Får kanske äta något mer "matigt" till kvällen istället. Nu är jag iallafall väldigt mätt efter den mumsiga fruktsalladen jag nyss ätit. Om ni undrar vad de där bruna fröna är för nått så kan jag berätta att det är physaliumfrön som jag slängt på för lite extra näring (???) och för magens skull!


 

Av Ida - 17 september 2012 09:52

Nått magiskt måste ha hänt med vår toalett. Får nån månad sen började den bete sig konstigt när man spolade. Som om den fick för lite luft eller nått. Den fyllde upp med mycket vatten och sen drog den ut vattnet fort som attan, men det var svårt att spola ner nått. Speciellt papper. Sen var det nästan som den ville spotta tillbaka lite vatten, så ibland fick man skynda ut från badrummet (eller snabbt stänga locket) om man inte ville få vatten på sig. Men igår morse var det som den lagat sig själv och just nu är den helt normal igen. Det konstiga är att varken jag eller sambon (säger han iaf) har gjort något åt det. Kan det vara en hustomte eller ett spöke som lagat den? Hoppas bara den håller sig såhär nu!



 

Börjar den krångla igen, får vi byta ut den mot en sån här!




Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards