Lilla Pys

Alla inlägg under februari 2012

Av Ida - 9 februari 2012 00:00

Vad är det för en dag, är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är mammas födelsedag! HURRA HURRA HURRA! Grattis mamma på 60 årsdagen!


     



Av Ida - 7 februari 2012 23:34

Har kikat på film ikväll och dammade av en gammal favorit; Rocky Horror Pictur Show. För er som inte sett den så kan jag rekomendera den, MEN den är välldigt udda och knasig. Fast gillar man sånt, som jag gör, så ska man klart se den. Var beredd på en hel del glitter, sång, dans och sexuella anspelningar. Tim Curry gör en superb Dr. Frank-N-Furter!


     

   

Film · Musik
Av Ida - 7 februari 2012 12:26

Har fått mycket spännande post idag! Tycker att man sällan får nån snigelpost längre och det är tråkigt. Kanske beror på att Posten egentligen inte finns längre. Ett lika utdött fenomen som dinosaurierna! Men idag har jag fått inte mindre än TVÅ paket. Det ena var med förvånande än det andra. Fick mina premier från Amelia (för jag börjat prenumerera på tidningen) i det ena paketet och böcker från Adlibris i det andra .



 

I paketet från Amelia låg dessa fina saker. Är lite skeptiskt till de där produkterna till Oriflame. Men det är bara att testa (om jag tål dem alltså).


       

I den söta kartongen låg det ett, om något skadat, ljus.



 

Här ska syltas, saftas, bakas, virkas och gnällas. Jag ska bli supertant a la Elin Ek!


 

Ska bli spännande att läsa den nya boken av, min ena guru, Mia Skäringer!

Av Ida - 6 februari 2012 14:21

Samtalade med en vän och hon nämde då sin tonårsbror som tyckte att hon inte känner honom. När jag tänker efter är det få (om ens nån) som verkligen känner mig. Många av mina bekantskaper vet inte hälften så mycket om mig som jag vet om dem. En del vet jag lite väl mycket om kan jag tycka då de har tendens till att vilja berätta minsta lilla detalj. Många är så upptagna i sig själva att de inte hinner lyssna. Men jag är snäll och lyssnar. Analyserar och ger råd, inte fan får man nått tillbaka (om möjligtvis skit)! Du känner inte MIG! En del lyssnar och vill förstå men kan inte. Det slutar med att vi pratar om nått annat! Du känner inte mig! Andra kan lyssna men förstår inte, då pratar vi om dem eller gamla minnen om och om igen. Du känner inte MIG! Sen kan man få höra saker från människor, om en själv, som man inte själv visste om sig själv. Och det tror ni är sant? Ni känner inte mig!


Det finns guldkorn som gör att tillvaron blir bättre, när nån lyssnar och förstår. När nån inte ger mig de där råden jag inte vill ha. När nån blir glad för att man bryr sig och man får samma känsla tillbaka. Att nån visar att den bryr sig om mig FÖRST. Att en vän förstår mig och jag förstår den! Att jag kan säga precis vad jag vill utan att bli ifrågasatt  för precis allt vilket får mig att känna mig som en värdelös idiot! Bara en gest, ett ord eller en blick som gör allt bra igen! Du känner ju mig bättre än så!




 






  

Av Ida - 5 februari 2012 17:50

 Har under eftermiddagen haft besök av kusinvitamin (dock en aningen trött sådan) och hennes enrgiska charmtroll till dotter. Vi åt en jättegod fruktsallad och drack te. C roade sig med att göra söta miner, skratta,pilla och riva sönder tidningar. Men det fick hon göra för hon är SÅ söt! Fick fina presenter av dem också! Blev jätteglad för nu kan jag förhoppningsvis göra macaroons!



 

Man kan tydligen köpa en liten pump till dem så man presser ut rätt mängd. Men en vanlig sprits borde ju funka!


  

Fick en jättesöt blomma som nu pryder mitt köksbord!






      

Har "pimpat" mina gardiner med mina nya toffsar (köpta på Chilli)!

Av Ida - 5 februari 2012 11:20

Gårdagen gick åt till att städa, slöa och återvinna (och givetivis att kolla MELLO!). Tokiga som vi är (jag och sambon) åkte vi kl 18:30 på kvällen vid 20 minusgrader för att återvinna tidningar, glas och burkar. Men det gick lika fint som vid 20 plusgrader fast man blev ju lite frusen den här gången. I eftermiddag kommer min kusin och lilla fadderdottern hit! Vi ska mysa och mumsa fruktsallad! Innan dess ska jag njuta lite av musik och kanske köra lite styrketräning också. Nu är även min snygga iPod laddad med både ström och nya låtar! Howl!


 

Av Ida - 4 februari 2012 22:34

Är aningen besviken på årets första delfinal av melodifestivalen. Låtarna var jättedåliga bortsett från Loreens låt som var klart värd en finalplats. Sean Banan och Dead by april fattar jag inte ens vad de gjorde där. Till och med Torsten Flinck kändes mer hemma! Men programledarna var jätteduktiga så jag ser fram emot nästa lördag då jag får se dem live!


 

Foto: SVT

Av Ida - 4 februari 2012 00:37

Sitter och slötittar på Sällskapsresan och kom då att tänka på årets Guldbaggegala!



Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards