Lilla Pys

Alla inlägg under februari 2012

Av Ida - 19 februari 2012 15:43

Har snöat in på serien Veronica Mars med Kristen Bell i huvudrollen. En typiskt amerikansk ungdomsserie med en liten twist. Sitter och plöjer säsong 1 just nu. Sambon är inte så glad, då han inte gillar serien, men han är snäll och låter mig kolla ändå. Det är kärlek det! 


           

Veronica och Duncan.


 

Weevil och Veronica.


  

Kameran är ett återkommande verktyg för Veronica.


 

Amanda Seyfried, känd från ex Mamma Mia, dyker upp som Veronicas döda bästis Lily.


 

Veronica möts av vovven.


 

Duncan, Veronica och Logan.

 

Veronica och nya bästisen Wallace.

 

Keith och Veronica Mars

Film · Tips
Av Ida - 19 februari 2012 11:02

Oj oj vilken skräll. Gårdagens Mello verkar vara dagens samtalsämne (och kvällen igår också). Åsikterna verkar ju alla leda åt ett håll, att Ranelid inte har nått där att göra. Men jag tycker att det har han visst. Nu kallar jag inte det han gjorde för sång. MEN det var ju iallafall ett udda bidrag och är inte det svenskarna sägs vilja ha? Är det en artist som alla gillar som sjunger samma typ av låt som han/hon alltid gör då är folk nöjda ända tills vi kommer sist i Eurovision (eller ja 3:a förra året = bästa ever sen Charlotte Nilsson 1999 [!!!!] ). Men är det en udda artist med en udda låt så gnäller folk redan innan vi hamnar sist i Eurovision! Det kvittar vem som vinner här i Sverige för det blir aldrig en Eurovision vinst igen! Även om Ranelid, Torsten Flink eller Sean Banan skickas till Baku! Om jag får sia om framtiden skickar vi ändå Loreen så varför gnäller ni? Det blir bara lite mer intressant i finalen med udda låtar och ärligt talat, vad skulle ni annars gnälla om ifall det inte fanns en dålig eller udda låt med i Melodifestivalen? Har ni förresten tänkt på att Molly Sandén gick vidare igår också, hon var ju jättebra!!! Sen en sista sak, under de senaste åren har det enligt mig inte funnit en enda låt som jag tyckt varit WOW och i år har det varit ännu sämre så vad ska folk rösta på då egentligen?


 

Foto: Olle Kirchmeier/SVT


Av Ida - 17 februari 2012 21:23

Gick in och kikade på Andreas Lundsteds blogg och hittade där en video med hans låt från Mello. Det gick ju tyvärr inte så bra för honom trots att jag trodde hans låt skulle vara bra. Jag menar, de andra han har haft med har ju varit det. Men den här låten, Aldrig aldrig, tycker jag växer för varje gång man hör den. Videon tycker jag även bidrar till att den blir bättre. Så kika gärna på den och bilda dig en egen uppfattning!


Av Ida - 17 februari 2012 21:00

Har spenderat kvällen i soffan och kikat på "På spåret". Idag var det dags för final. Båda lagen har varit jätteduktiga och det kunde ha slutat hur som helst. Men nu när det är över så kan jag erkänna att mina favoriter "The Haags" tog hem det! Hurra och Grattis till dem! Men fråga är nu, vad ska man titta på fredagar i fortsättningen?



 

Martina och Erik Haag.

Av Ida - 17 februari 2012 20:29

Utan att tänka mig för har jag idag inmundigat två sorters sallad. Först mumsade jag på en egenkompinerad tonfisksallad till lunch och till efterrätt/kvällsmat har jag smaskat på en härlig fruktsallad. Den innehöll bland annat jordgubbar. Hade önskat att de var solmogna egenhändigt plockade gubbar, men det får man vänta med ett tag.


 

Tonfisksallad med ruccola,tomat,gurka,majs,rödlök,tonfisk (givetvis) och fetaost i smaksatt olja.


 

Fruktsallad med banan,apelsin,äpple,mango,kiwi och jordgubbar.

Mat
Av Ida - 16 februari 2012 20:08

... för dåliga råd och grötmyndiga förslag! Har du inget bättre att säga, så strunta i det! Ber jag om råd tar jag gärna emot dem OM de råd jag får är nått att ha. Jag är såpass kapabel att sålla sånt faktiskt. Tro det eller ej, jag kan tänka SJÄLV!


 

Av Ida - 16 februari 2012 10:01

Av Ida - 15 februari 2012 22:49

...ledsen och upprörd när jag läser en del bloggar eller människors fb-status om hur mycket de tränar eller bantar. Nu menar jag människor som inte behöver göra det, de behöver inte gå ner i vikt. De är redan smala! (Det finns ju "normalastora" och smala personer som gör det för motion och konditionen skull, det är en helt annan sak!) Hur ska personer som mig med (fortfarande) några kilos övervikt eller med större övervikt kunna vara nöjda med sig själva om de "normalviktiga" eller supersmala inte är det? Jag går inte ner i vikt för att det är kul, utan för att slippa få sjukdomar förknippade med övervikt. Diabetes finns i min familj samt problem med hjärta och leder. Jag vill inte behöva stå ut med nått sånt längre fram i livet! Men om man råkar se en LITEEEEN bula på magen eller tycker att strl 36 är för stor då tycker jag inte man har så stora problem i livet. Jag skulle va nöjd med strl 40 och det tror jag säkert många andra också skulle vara. Det är inte kul att handla kläder om man väger nått kg mer än "normen" för antingen ska man ha kärringkläder eller byxor som antingen sitter åt så man inte kan andas eller så är de så långa att man kan vika dem tre gånger. (För kort är jag ju också). Sen ska man tydligen ha JÄTTETUTTAR bara för man är strl 42 eller 44. Men det funkar inte så för alla! Jag har däremot mer förståelse för en person som själv tycker att hon eller han är för smal, för jag vet att det också kan skapa problem när man köper kläder. Men ni som är "normala" ska faktiskt inte klaga! Var nöjda med er själva och njut av ett par perfekt passande jeans oavsett om de är strl 40 eller 34! :)  Men vad jag vill säga med allt det här babblet är: VAR NÖJD MED DIG SJÄLV OAVSETT STRL!

 



 

Foto: E Sjölund

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards