Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Jag blir...

Av Ida - 15 februari 2012 22:49

...ledsen och upprörd när jag läser en del bloggar eller människors fb-status om hur mycket de tränar eller bantar. Nu menar jag människor som inte behöver göra det, de behöver inte gå ner i vikt. De är redan smala! (Det finns ju "normalastora" och smala personer som gör det för motion och konditionen skull, det är en helt annan sak!) Hur ska personer som mig med (fortfarande) några kilos övervikt eller med större övervikt kunna vara nöjda med sig själva om de "normalviktiga" eller supersmala inte är det? Jag går inte ner i vikt för att det är kul, utan för att slippa få sjukdomar förknippade med övervikt. Diabetes finns i min familj samt problem med hjärta och leder. Jag vill inte behöva stå ut med nått sånt längre fram i livet! Men om man råkar se en LITEEEEN bula på magen eller tycker att strl 36 är för stor då tycker jag inte man har så stora problem i livet. Jag skulle va nöjd med strl 40 och det tror jag säkert många andra också skulle vara. Det är inte kul att handla kläder om man väger nått kg mer än "normen" för antingen ska man ha kärringkläder eller byxor som antingen sitter åt så man inte kan andas eller så är de så långa att man kan vika dem tre gånger. (För kort är jag ju också). Sen ska man tydligen ha JÄTTETUTTAR bara för man är strl 42 eller 44. Men det funkar inte så för alla! Jag har däremot mer förståelse för en person som själv tycker att hon eller han är för smal, för jag vet att det också kan skapa problem när man köper kläder. Men ni som är "normala" ska faktiskt inte klaga! Var nöjda med er själva och njut av ett par perfekt passande jeans oavsett om de är strl 40 eller 34! :)  Men vad jag vill säga med allt det här babblet är: VAR NÖJD MED DIG SJÄLV OAVSETT STRL!

 



 

Foto: E Sjölund

 
 
ointara.bloggplatsen.se

ointara.bloggplatsen.se

16 februari 2012 14:52

Jag förstår vad du menar och har tidigare också stört mig mycket på dessa slags kommentarer av magra tjejer, även fast jag aldrig varit "stor" eller "kraftig". Jag tyckte att de sa så bara för att de var löjliga, gick efter skönhets ideal eller helt enkelt ville att andra skulle säga saker som ; Nej men du som e så smal och snygg, jag är jätte avundsjuk på hur du ser ut.

Men sedan mötte jag en annan verklighet. När jag träffade mitt ex som misshandlade mig och krävde att jag såg ut på ett visst sätt. Gick jag ner nästan åtta kilo på bara några månader. Minst ett kilo i veckan.Jag vägde 53 och kunde ha precis samma storlekar som jag haft i mellanstadiet. Och då var jag ändå 16.

Jag ville bara ge lite perspektiv... Men säger inte att detta gäller eller att det är så att alla de tjejerna eller killarna är misshandlade med mera... Jag bara menar att den där buln på magen... kan kosta vissa mycket.... och det finns närmare än man tror....

http://Ointara.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards