Lilla Pys

Alla inlägg under juli 2011

Av Ida - 12 juli 2011 13:19

Ibland saknar jag den där känslan som man hade när man var nykär och att man smälter ihop med den man är tillsammans med. Men när jag efter 7 års förhållande ser tillbaka till det osäkra, svartsjukan och abstinensen efter den andra personen känner jag att det är så mycket bättre nu. Att kunna åka iväg utan att vara orolig för vad den andre gör eller sakna den så att man knappt klarar att umgås med andra är inget för mig längre. Att komma hem till sin sambo efter att man varit ifrån varandra en helg eller en vecka är som att bli nykär igen fast i miniformat. Det är nog det allra bästa som finns ändå! Ett förhållande mår bra av att man är skilda åt då och då! Sen är det jättekul att umgås med sambon också men inte 24-7.


 

Av Ida - 10 juli 2011 21:16

På väg hem från Borås stannade vi till på McDonalds på Hulta. Där skulle vi ha:

2 små cheeseburgare

2 små coca cola

1 liten cola light


Väl framme vid den gråa lilla boxen och redo att beställa fick jag ropa från passagerar sätet. Men nånstans efter 2 små cola gick det snett.

-En lite cola light också.

- Vi har tyvärr ingen sallad!

-Va?

-Sa du kyckligsallad?

-Nej, en liten cola light!

-Okej det går bra att komma fram.


10 meter senare:

-Två små cheeseburgare och två små cola light!?

Norrmannen svarar:

-Nej två små cola och en cola light!

- Va sa du? (kassörskan)

- Två små cola och en cola light! (Jag)

- Det blir 50 kronor. Ni kan köra vidare.


Väl vid kassan får vi:

2 små cheeseburgare

2 små cola

1 MELLAN cola light som de bjöd på...;)

Men vi fick oss ett rejält skratt. Kanske ska flicka i kassan skaffa hörapparat?


    Ser det här ut som en kyckligsallad??!

Av Ida - 7 juli 2011 10:27

Av Ida - 6 juli 2011 19:45

Har vid två tillfällen, nästan på samma plats upptäckt två udda saker. Jag tycker det iallafall är konstigt om en stor träbåt (läs snipa) ståt mitt ute på en åker när det inte finns vatten på flera mils avstånd. Tror knappt nån knökar ner den i en bäck eller i en damm. Undra vad den gör där och varför den inte står på nåns gårdsplan istället? Ska kossorna åka båt måntro? Det kan ju inte ha varit så högt vattenstånd utan att vi nedanför märkt av det. Kanske var det Noaks ark?


 


Nästa upptäckt gjorde jag på väg hem en tisdagskväll. Passerade en fotbollsplan där jag trodde de hade fotbollsträning men det konstiga var att jag inte såg en kotte. Det stod ju fullt med bilar där och då borde det ju vara människor där kan man tycka. Men saken var den att just vid detta tillfälle så började de sin träning liggandes på marken så man såg dem inte för än hela fotbollslaget reser på sig samtdigt och börjar springa mot andra sidan av planen. Jag blev måttligt full i skratt för det såg väldigt lustigt ut.


Så ibland kan man ha kul åt saker när man är ute på bilresa!

Av Ida - 3 juli 2011 23:52

Köpte en massa nagellack i Ullared. Har fått en ny favorit. Depend nummer 247.


   

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards