Lilla Pys

Alla inlägg under juni 2011

Av Ida - 19 juni 2011 22:53

Kom nyss på mig själv med att inte ha sminkat mig idag. Brukar vara sjukt noga med det i vanliga fall när jag ska iväg på nått. Men det är inte så viktigt längre. Jag är ju sjukt snygg utan smink också så.

Av Ida - 19 juni 2011 22:09

Har suttit och funderat på en låt som skulle kunna symbolisera hur jag känner mig nu. Men det verkar vara svårt att hitta någon med rätt text. Det kanske är lika bra att skriva en egen? Jag tror den skulle innehålla ungefär det här: Jag är besviken. Förstår inte varför det blir såhär gång på gång. Jag är trött för det har hänt så många gånger. Jag är arg för det kan inte fortsätta. Jag vill inte bli behandlad som skit. Jag är ledsen för det var ju så bra men det kanske måste ta slut. Jag måste sätta ner foten och säga ifrån annars blir det inte lättare precis. Du måste förstå hur jag känner för jag blir sur när du kan med att göra såhär. Ett förlåt är på sin plats. Att du skärper dig är ett krav. Att tänka på sig själv är okej men man måste vårda sina relationer. Men nu är det sagt hur jag känner. Jag är besviken!

OMG

Av Ida - 19 juni 2011 21:43

Sitter ofta och kollar GeKå's blogg. Hoppas ju kunna besöka Ullared snart och shoppa loss. Kikade lite på vad de har för kläder och hittade den här:


   

http://gekasullaredbloggen.blogspot.com/2011/02/blomstrande-sjal.html


Nu var det en stund sen de la ut den, men hoppas vid gud att den finns kvar när jag kommer dit för den VILL JAG HA!

Av Ida - 16 juni 2011 10:41

Nått som är konstigt tycker jag är antalet besökare på min blogg. När jag mådde som sämst hade jag över hundra besökare i genomsnitt per dag, nu har jag typ bara fyra. Ska jag kanske bre på lite om att jag mår dåligt för att få fler läsare? Jag tycker själv inte att min blogg blivit tråkigare eller annorlund!

Av Ida - 15 juni 2011 20:41

När jag och pappsen vart på besökt hos farmor på SÄS tog vi en sväng förbi stora torget. Där var det fullt med veteranbilar och jag såg då en bil jag aldrig sett förut. En Volvo P1900.  Ska tydligen vara "Volvos största fiasko", men varför vet jag inte. Finns typ bara 69 stycken totalt.


Enigt Wikipedia så är Volvo P1900, en tvåsitsig sportbil från Volvo, tillverkad 1956-1957. Under sin tillverknings- och försäljningstid kallades bilen Volvo Sport. Efteråt har den fått beteckningen P1900, orsaken till detta är okänt (den hade till exempel inte 1900cc motorvolym)


       Grillen tycker jag påminner om en valmun....

Av Ida - 13 juni 2011 22:04

Skulle för ca 10 minter sen vinka av min sambo som skulle iväg till jobbet. När vi kom ut på trappen hör vi ett ljud som lät som en arg gris. När vi tittar bort mot skogsbrynet kommer först en katt i full fart följd av ett argt rådjur. Katten tar sikte mot huset då jag slänger igen dörren och katten sladdar in under bilen. Rådjuret går bort mot skogsbrynet igen och där ser vi att hon har sitt lilla (ganska nyfödda) kid. Sen trippade de iväg in i skogen, katten for iväg ut på gatan och sambon cyklade i väg till jobbet. Kan meddela att vi tidigare, förra året haft besök av vår vän Råger (den stolta rådjursbocken) och hans tjej Rånja. Tror nog dessa två fått kärleksbarn ihop och att det var Rånja som jagade katten som råkat komma lite när. Naturen och djurens lag är spännande!

Av Ida - 12 juni 2011 22:55

Har ikväll kikat lite på RuPauls dragrace. Blir lika fascinerad varje gång över alla pojkar och män som lyckas bli så sjukt snygga att det knappt (bortsett från det överdrina sminket, håret och kläderna) går att se vilket kön de tillhör. Detta gäller ju bara inte dessa dragqueens utan även transexuella. Men det är väl som man säger, att vi kvinnor strävar efter androgyna drag som männen har. Mindre kurvor och mer muskler.


 

RuPaul

 

 

Christer Lindarw

 

  

Lasse Flinckman

 

 

Diamond dogs

 

 

Richard Engfors

   

Babsan

 

 

Hedwig

 

 

Dana International

 

  

Vanessa Lopez

 

  Random drag queen (älskar det rosa)

Av Ida - 6 juni 2011 22:05

Har under dagen varit med pappa på nationaldags rally från Alingsås till Gräfsnäs med diverse omvägar och stopp under vägen.


 

                      

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards