Lilla Pys

Alla inlägg under maj 2010

Av Ida - 3 maj 2010 17:18

Har suttit ute nästa hela dagen idag. Vaknade 7:30 då jag direkt efter påklädning gick ut och satte mig i solen på uteplatsen. Sen blev jag sittande där, med en kort paus för en dusch på förmiddagen, till kl 16. Under tiden hann jag säga hejdå till mamma och J som varit här på besök i helgen, få besök av pappa samt att en kompis har varit här på fika. Vi drack äpplete medan vi satt och pratade massa strunt. Så nu är jag aningen solbränd på bröstet, halsen och i ansiktet. Men det är sånna smällar man får ta när man gjort en heldag i solen.



  

Av Ida - 3 maj 2010 10:47

Igår såg vi en väldigt rörande film. Jag kan varmt rekomendera denna film och den vars öga är torrt efter att ha sett denna film har inget hjärta. Om jag tidigare önskat en hund så är min önskan ännu starkare efter att ha sett denna filmen. Gå och hyr den NU!

 

HACHIKO - EN VÄN FÖR LIVET


Lasse Hallströms film är baserad på en sann japansk historia om en övergiven valp som tas om hand av en professor, i filmen spelad av Richard Gere.

När akita-valpen Hachiko kommer till sitt nya hem, dröjer det inte länge förrän han och hans husse är oskiljaktiga. Varje dag vid samma tid möter Hachiko sin ägare vid tågstationen, och hunden blir en älskad medlem i familjen. Men en dag får Hachiko vänta förgäves Trots det väntar han troget på sin husse varje dag under de kommande tio åren. Hans öde berör många av de människor som passerar stationen, och de hjälper hunden med mat och varma ord.

Idag finns en bronsstaty rest till minnet av Hachiko vid Shibuya Station.



  

(Info kopierad från disc shop.se! Över 18.000 titlar i lager. Leverans nästa dag om du beställer före 16.00.)

Av Ida - 1 maj 2010 19:08

Dagen har hittils gått ganska bra, bara en ångestattack än så länge. Det var en liten en som tur var. Har spenderat dagen med att baka kladdkaka, äta god mat, haft besök av min vän Andreas samt ätit kladdkakan och druckit kaffe. Fick jättesöta ljuslyktor av Andreas. Rosa såklart! Dem blev jag mycket glad över samt besöket. Hoppas de blir fler nu när han skaffat sig en brumbrum!


 Bilderna talar för sig själva.


    


    

Av Ida - 1 maj 2010 17:49


Så här firade jag min valborg!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards