Lilla Pys

Alla inlägg under maj 2010

Av Ida - 23 maj 2010 20:50

Har haft fullt upp hela helgen. Nu är jag supertrött. Kommer antagligen somna gott i min säng snart och som vanligt vakna tidigt. Men hoppas på att de blir fint väder imorn så jag kan ut och plantera lite växter och fortsätta pynta i trädgården. Påta i trädgården om jag nu orkar. Kanske ska jag träffa lilla L och hennes mamma igen.


    


      

Köpte en supersöt vattenkanna (som man inte kan vattna med) som jag ska plantera en liten blomma i och ställa på trädgårdsbordet.



  

Hittade denna skålen i ett av våra skåp när jag rotade lite. Visst är den söt?!


Av Ida - 22 maj 2010 22:55

Dagen har varit helt underbar, har mått 90% bra hela dagen och det är hyffsat för att vara jag. Men snart ska det vara 100%! Har städat, umgåtts med goda vänner, ätit gott, njutit av solen, varit på lekplatsen med söta L och hennes mamma,bloggat lite och ska snart avsluta dagen i sängen. Kunde knappast blivit bättre. Imorn ska vi träffa L och hennes mamma, pappa och mormor.

 

Såhär fint blev det när vi satte lite blommor hos L och hennes föräldrar.



        

Det är kul att leka! Ni skulle sett mig på gungan!! 

Av Ida - 22 maj 2010 22:36

Har fått massa fina saker i från sambons mormor som gick bort för några månader sen. Arvegods kan alltid va kul att ha, trots att man får dem under tråkiga förhållanden.


            


        Skor som sambons mamma hade när hon var liten. Jättesöta!!


  Hela kistan var full med trasmattor, en del var jättefina!


         

Den kanske coolaste av alla sakerna är en gammal dockvagn från 50-talet. Sambons mamma har lekt med den när hon var liten. Supersöt!  

Av Ida - 21 maj 2010 18:20

Har fyndat idag igen, känns som jag inte gör annat. Shoppar fynd, inredning och blommor. Så även idag. Hittade en ursöt brevlåda, kanske lite tilltuffsad men billig och bra. Ska sätta den i hallen så vi kan lägga all nyinkommen post där så man inte tappar bort viktiga brev och sånt där. Ofta är det jag som hämtar posten och då kan jag lägga alla sambons brev där i så han sedan kan titta där i. Både söt och användbar. Som desutom var billig! Kan det bli bättre?? Köpte förövrigt tre nya pelargoner och två marguriter.


  


  

Av Ida - 18 maj 2010 08:50

I några dagar har jag mått ganska bra, jag bortsett från halsflussen (som förövrigt är mycket bättre nu) men så idag rasade allt igen. Allt det här tänkandet och ältandet hela tiden. Känns som hjärnan ska sprängas och hjärtat ska ticka sönder.  Jag känner mig som jag gjorde för några veckor sen. Darrig, nervös. orolig, förvirrad, yr och illamående. Har tagit tabletter men de tar en otroligt lång tid på sig  att verka idag. Hoppas jag snart kan återgå till det normala för såhär kan det inte vara. Vill bara må bra. Ska det vara så mycket begärt?



  

Av Ida - 17 maj 2010 22:14

Har firat Norges nationaldag idag med att först piffa upp frisyren med ny hårfärg och lite klippning. Sen åkte jag till min guddotter med familj, åt supergoda bakelser, god mat och busade. En bra dag allt som allt. Men nu är jag jättetrött så snart blir det sängen.


    

Av Ida - 16 maj 2010 16:02

Fick en jättesöt pillerask av min norska faster för några jular sen. Men hittade inte den för än häromdan när jag letade igenom mina lådor. Insåg att den är sjukt söt, kanske kan förvara mina tabletter där i så de slipper bo i den tråkiga asken.



    

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards