Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Inte helt perfekt

Av Ida - 13 april 2010 12:51

Varför sitter man och tycker illa om sig själv bara för man inte är som "alla andra"? Man kan inte alltid må jättebra, alla dagar är inte den bästa dagen i sitt liv, man regaerar olika på olika situationer, man har olika bagage med sig från sitt liv och man ska inte behöva stå till svars för varför man mår som man mår.



Jag har de senaste dagarna mått skit rent ut sagt och funderat på vad det kan vara. Men efter en liten panikångestattack i mataffären och ett långt samtal med min underbara mamma kom vi fram till att det faktiskt är panikångest jag har och har haft. Känns bara skönt att få en stämpel på det för det gör att man mår mycket bättre. Nu när jag vet vad det är så kan jag kanske förmå mig att kontrollera det. Vet inte varför jag berättar detta för er, men jag kände för en stund att om jag lättar mitt hjärta kanske det känns ännu lite lättare. Jag vill att ni av mina vänner som läser detta ska ha tålamod med mig och försöka förstå mig. Just nu förstår jag inte själv varför jag mår så här, men jag vill att ni ska veta att så är läget. Det är inget som smittas eller som gör mig till en annan person än den jag är. Jag är fortfarande jag!



Jag är en person som tänker mycket och ibland tänker jag för mycket! Det är inte alltid bra att göra det och har många gånger önskat en knapp i hjärnan att trycka på så alla tankar försvinner. Men så enkelt är det ju inte att man bara kan sluta tänka. Jag blir ofta nervös för saker jag egentligen inte borde oroa mig för och med ångesten har jag känt att det blivit ännu värre. När en så enkel sak som att åka och handla kan få en att må dåligt så kan ni förstå att det är svårt med panikångest. Speciellt om man inte kan få bukt med det och det krävs redskap för att kunna få ordning på det. Antingen med tabletter eller kognitiv terapi, gärna båda tack! Men jag ska ta tag i detta nu och se till att få proffesionell hjälp så jag kan leva ett normalt liv igen.



 
 
Ingen bild

Katjah

13 april 2010 15:14

Massa kramar gumman!

 
Ingen bild

Pylset

13 april 2010 16:15

Professionell hjälp finns inom släkten. Utbildad i att hantera panikångest.

 
Minvilja

Minvilja

14 april 2010 08:58

jag lider också av panikattcker. Riktigt jobbigt att de bara kommer utan förvarning. Hur är det för dig? Jag får riktig dödsångest, tror verkligen att jag håller på att få en hjärtattack. Kan inte andas och skakar i hela kroppen och har frossa.

Folk som aldrig upplevt en panikattack ska inte påstå att det inte är så farligt. Visst, man dör inte av en panikattack, men själva känslan när man har den...det är obeskrivligt.

Stöttar dig gärna!

http://www.minvilja.bloggplatsen.se

 
Margita

Margita

14 april 2010 09:27

Här har du en som har panikångest - men som numer kan hantera det tack vare mindfulness och träning i att hantera attackerna när de kommer. Med en speciell andningsteknik plus att jag läst mycket hur paniken uppstår, alltså vad det är som händer i kroppen rent fysiskt.
Vill du, så gå gärna in och titta i min blogg, där har jag kategorin mindfulness/panikångest. Jag kommer att skriva mer under den kategorin framöver. Vill också säga att mina attacker var så våldsamma hösten 2007 att allt blev svart, riktigt svart, men trots det har jag tagit mig upp i ljuset! Med det vill jag ge dig hopp om att detta med panikångest, det kan man lära sig att leva med och det är verkligen skönt - i allt "elände" ;-) Kram på dig.

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

14 april 2010 13:35

Kikar in o säger Hej !
Här är också en med PÅ..hade en fruktansvärd vinter..men mkt som hände i mitt liv..jag har otroligt svårt att hantera när det händer sakewr i livet, bra eller dåligt..PÅ på en gång.
Affären var en sak jag fick jobba mkt med för att kunna gå dit, så fort jag närmade mig ingången så kom herr PÅ!
Men nu äter jag medicin o går i terapi..så för tillfället är det mkt bättre..

Hoppas du får ordning på det !

Kram

http://http:bidrottning.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards