Lilla Pys

Alla inlägg under mars 2010

Av Ida - 10 mars 2010 21:59

 

Sveriges högsta berg!? Världens högsta berg?! Ett jävligt högt berg!!

 


-Vad gör du?
-Jag andas!
-Ska de ta en sån jävla tid?!
-Jag har varit färdig länge!!
Av Ida - 4 mars 2010 18:21

Sitter här och tycker synd om mig själv. Lite mindre synd än igår, men det är fortfarande synd om mig. Jag lyckades med konststycket att för andra gången svimma inne på toaletten. Har typ bara svimmat två gånger i mitt 26 åriga liv och båda inne på toaletten. Vet inte om det säger så mycket om mig? Fast i och för sig så har båda gångerna startat på samma sätt.


Jag har lite smått fobi för blod, men som jag själv försöker träna bort med KBT (kognitiv beteende terapi, googla om ni vill veta mer) och tycker att jag har hyffast koll på det nu och kan kontrolera min rädsla. Men igår då jag hade feber och mådde allmänt skit vilket inte gjorde  saken bättre då jag bestämde mig för att se en film. Var ju inte direkt beredd på att bli så illa berörd som jag blev. En flicka i filmen hade leukemi och kräktes blod och hade näsblod. Hela situationen gjorde mig yr och illamåenden så jag styrde kosan mot toaletten (vilket jag även gjorde den gången då jag fick en, enligt mej, enorm nål i foten) om jag skulle behöva kräkas. Blev så yr att jag satte mig ner på toalettstolen och baddade pannan med kallt vatten. Hann precis ta tag i en handduk och sen var det svart. Bara sekunder senare vaknade jag upp på golvet ännu snurrigare än tidigare. I panik kröp jag ut i hallen och skrek på min då sovande sambo (han jobbar natt förstår ni) som kom springande ner för trappen som räddaren i nöden.


Efter ett glas vatten, kall handduk på pannan, en stunds vilande på golvet, en dextrosol och en lugnande sambo kunde jag linka iväg till soffan där jag blev liggande halva dagen efter det. Sakta men säkert har jag upptäckt den ena krämpan efter den andra. Ont i axeln, blåmärke på hakan som gör ont, ont i benet, ont i ryggen, ont i låret, ont i bakhuvudet, ont i höger öra, ont i nacken och ont i egot. Är även rädd för att en liten liten flis har lossnat från min enda tand i överkäken. Men det får tandläkaren kolla åt mig. Ska beställa en tid, fast det är inte så akut. Men med lite värktabletter, värmeplåster, antiblåmärksplåster och vilande i soffan så ska väl det bli bra.


Pågrund av all denna skiten som hände har jag missat en jobbintervju (som tack och lov är ombokad till måndag), en film på bio med L, missat två träningstillfällen och även missat värdefull tid utomhus. Men snart är jag pigg igen så då ska jag väl ta igen det. Så jag kan ju tipsa om att om du kan välja vart du ska svimma så välj INTE toaletten! Sängen eller soffan lämpar sig bäst!

Av Ida - 1 mars 2010 16:58

Jag är en av dem som inte sett filmen och heller inte blivit helt tokig i den. Men jag tycker fortfarande att figurerna är coola så jag har gjort en avatar av mig själv. Enjoy!


  

Av Ida - 1 mars 2010 13:58

Har du en egen blogg och vill du få mer besökare?


Gör som jag och gå med i bloggtrafik. Klicka på länken och bli medlem idag!


http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=lilla-pys



Av Ida - 1 mars 2010 13:49

Sitter här och drömmer mig bort i den lantliga inredninges värld. Har hittat ett nästan helt perfekt kök, men är fortfarande osäker på om det skulle passa här.

Ungefär nått som på bilden ska det se ut minus diskhon då som ska va i rostfritt tack. Min favorit är ju helt klart skafferiet i hörnan. VILL HA!!



En annan sak som måste finnas i mitt drömkök är en vedspis. Har haft en hemma i föräldrahemmet så länge jag kan minnas och det är bara så snyggt. Inte nog med det, man kan ju faktiskt använda den med! Både snyggt och praktiskt. Toppen alltså.


     

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards