Lilla Pys

Alla inlägg under november 2009

Av Ida - 10 november 2009 23:33

Här kommer ett tips på en lite annorlund brittisk komedi (skulle jag säga) som får en att må bra, man får både skratta och gråta i denna film. SE DEN! Helen Mirren är en otrologt duktig skådis så den är bara sevärd för hennes skull!

 

 

Kalenderflickorna

 

Detta är, tro det eller ej, baserat på en verklig händelse. Chris och Annie är två medelålders kvinnor som lever ett stilla liv och går på symöten. När Annies man plötsligt drabbas av leukemi så bestämmer sig föreningen sig för att ge ut en kalender för att dra in pengar till stadens sjukhus. Chris får då en något annorlunda idé, damerna ska posera nakna...

  

Av Ida - 9 november 2009 20:00

Här kommer ännu en av mina favoriter. Kanske är det för att Sofia Coppola är en sån duktig regissör eller för att Kirsten Dunst gör rollem som Marie Antoinett såååå bra i denna underbara kostymfilm. Blandningen mellan gamla vackra klänningar, gräddiga bakelser och ny musik (soundtracket är toppen) gör nog det hela. Missa inte det snyggt insmygna covers-skorna!


 

Marie Antoinette

 

Marie Antoinette var en österikisk prinsessa som blev Frankrikes drottning redan som tonåring. Hennes utsvävande leverna och smak för överdådig lyx gjorde att hon kom att bli en av de mest hatade personerna i Frankrike.

Under franska revolutionen greps hon tillsammans med sin make Ludvig XVI, satt fängslad i ett år och avrättades slutligen i giljoutinen.


  

Av Ida - 8 november 2009 22:34

Ja ibland mår man inte alltid 100, men jag ska ta mig igenom detta också. Imorn ska det jobbas och det ska bli kul. Jag hoppas barnen är snälla mot mig, men de är goa ungar så det fixar sig. Ska bli spännande att se hur dagen ser ut imorn. Schemat är klart men vad som helst kan hända. Bildlektionen det sista på dagen kan bli intressant säger jag. Nu ska jag snart lägga mig och slappna av. Sambon sussar redan i soffan. Stackars liten.



Av Ida - 6 november 2009 22:11

Ja ibland undrar jag vad egentligen vänskap innebär. Vissa stunder känner jag att jag har de bästa vännerna i världen och andra dagar så känns det som jag är helt ensam. Jag försöker så gott jag kan att ställa upp för mina vänner, men är osäker på om jag får nått tillbaka. Klart mina vänner ger mig uppskattning men jag vet inte vem jag kan ringa kl 3 på natten när jag är ledsen. Vem kan jag med att ringa när jag behöver komma bort ett tag? Jag tycker mycket om mina vänner och är oroligt glad att de vill vara min vän. Men ibland känns det inte alltid som det är äkta vänskap. Jag vill inte ha ett "tycka synd om" kompisförhållande eller vara vän med nån för "det var vi som blev över". Jag vill att man ska vara ärlig och försöker vara ärlig så ofta jag kan. En liten vit lögn ibland slinker med, men det kan jag garantera att de inte handlar om nått allvarligt. Om jag någon gång sårat nån av mina vänner så ber jag om förlåtelse nu!



Av Ida - 6 november 2009 20:20

Jag har äntligen hittat ett par sjukt snygga stölvar som passade min "fetis-vader". Kunde till och med få plats med leggings OCH benvärmare! Sen det bästa av allt, min sötnos betalde dem! :D

Är så glaaaaad! (Bilder kommer senare)

Av Ida - 4 november 2009 16:51

Här kommer ett tips på en lite galen men rolig svensk film. Många fina citat som ex: " Åh nej, jag sprängede turbon!" Helt klart värd att se om man har en tråk stund över!

 

 

Stockholm Boogie

Detta är en feelgoodfilm som utspelar sig under en sommarnatt. Två bästa kompisar, en svartsjuk exflickvän och ett ragg sätter känslor och vänskap på spel.

Jerka har beslutat sig för ett uppehåll i förhållandet med flickvännen Terrorese - ett mycket ångestfyllt beslut eftersom de varit ihop i fem år och Jerka alltid har svårt att bestämma sig för vad han egentligen vill. Hans kusin och bästa kompis Hoffe, som alltid hatat Terrorese, släpar med Jerka ut på krogen för att fira hans nya civilstånd. Terrorese å andra sidan vägrar acceptera läget och får ett psykbryt. Efter att ha fått nys om var Jerka håller hus ger hon sig ut för att prata honom tillrätta och samtidigt röja sin värsta konkurrent Hoffe ur bilden. Parallellt har kusinerna, på Hoffes initiativ, raggat upp den äventyrslystna skönheten Nathalie. Tillsammans ger de sig ut i sommarnatten på ett triangelformat äventyr till fots, med den svartsjuka Terrorese hack i häl. Nathalie lockar fram känslor hos dem båda som sätter deras livslånga vänskap på prov.

 

 

  


Av Ida - 4 november 2009 12:16

Ja vad finns det annat än att vänta? Jag har väntat i snart 7 veckor på att få SVAR på om jag får a-kassa eller inte. *suck* Sen lär ju det ta lika lång tid till innan jag får pengar. OM jag får några. Åh va jobbigt det är. Kan iaf glädjas åt att jag ska jobba några timmar imorn.


Ute är det pissigt väder så det blir nog att stanna inne idag men tar nog en promenad senare i eftermiddag. Måste ju gå min promenad iaf och samtidigt hoppas att man inte flyger bort.

Av Ida - 3 november 2009 15:38

Jo imorse gick jag i godan ro till brevlådan för att hämta posten. Alltid kul med post tycker man ju, om man bortser från räkningarna då. Men de får jag så sällan. Såg att min "Allt i hemmat" låg i brevlådan i sällskap med 3 brev varav ett var adresserat till mig. Det var från Skatteverket. Hm, lite pengar tänkte jag. Men ICKE! Idioterna har bestämt, tillsammans med kommunen, att helt huxflux att ändra vår adress!! Får man göra så!? Jag blir galen! Finns det seriöst folk som sitter och disskuterar vilket nummer vi bor på?? JA tydligen! Snälla ni, sparka dem och ge ett seriöst jobb till nån bättre behövande. Vem har ont av om vi bor på nr 32 och inte 30?! Tycker ni kära bloggläsare att det har någon betydelsen?  Ger de nu nr 32 till nästa granne så har vi faktiskt ett problem! Istället för att lösa ett icke existerande problem har ni istället skapat ett! Vi kommer antagligen inte få all post dit den ska. Om jag känner posten så kommer det göras misstag! JAG BLIR GALEN!!!!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards