Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Varför?

Av Ida - 19 oktober 2009 13:25

Jag är inte alls tjock (iaf enligt min underbara sambo) men försöker iaf gå ner lite i vikt. Går promenader varje dag, minst 4 km och försöker äta sunt. Men jag har så sjukt svårt för att låta bli chips och liknande snacks. Varför?

Godis är det inga problem med men en och annan kaka slinker ned. Suck, det är nog fan värre att sluta äta onyttigt än att sluta röka eller så. Iaf tror jag det är ungefär samma. Lovar mig själv (och har gjort det sjukt många ggr nu) att sluta eller bara äta en dag i veckan. Men funkar det? NÄ! Så nu hoppas jag banne mej att det ska funka för jag kan inte göra så mkt mer åt min diet (om jag inte vill leva på luft eller sallad resten av livet då) så att det skulle göra nån skillnad. Fast samtidigt får man ju ta med i beräkningarna att det tar tid plus att fettet ofta byggs om till muskler och de väger mkt mer. Så min våg har jag kasserat!


     

 Denna bilden av mig togs i somras.

 
 
Annie

Annie

19 oktober 2009 13:31

Har samma problem, kan inte sluta äta "gott".. vet heller inte varför.. har därför börjat träna nu, då känns det bättre.. får inte riktigt det där suget de dagar jag tränat, då vill jag hellre ha pastasås i stället för pizza osv : ) så jag tror det kan vara till hjälp att du promenerar o så : ).. lycka till!

http://www.anniesjodin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards